Morgonkoppen med te

Sitter i soffan nu, framför tv. Börjar en barnfilm nu som handlar om en björn som heter Winnie. Trodde att alla björnfilmer handlade om Nalle Puh, men icke. Denna är inte ens tecknad. I alla fall, här sitter jag med min morgonkopp med te. Jag kurerar mig med honungste, alltså varmt vatten med en klick honung i. Bra för halsen och gott när man är sjuk. Har alltid druckit det när jag varit dålig, ända sedan jag började dricka te, och det var väldigt, väldigt längesedan.

Robert sover, han fick ett samtal imorses från sin pappa, men jag vet inte vad de pratade om, han undrade om han ville åka med till farmor, men jag vet inte hur läget för henne såg ut, om det går dåligt eller bra.. Vi får la se hur det går, hoppas det går bra. Vill inte gå på en fjärde begravning, på bara 6 månader nästan ... Det räcker och blir över för en livstid.

Har jag förresten sagt att våran lilla dam, Xenna, rev ner våran gran i lördagsnatt? Jag låg i alla fall inne i sovrummet med datorn och Robert hade gått upp för han var hungrig, så han var i köket. Helt plötsligt hörde vi hur alla julgranskulor började hoppa på golvet och jag funderade en stund på vad det var som hände.. Sedan for både jag och Robert bort till vardagsrummet och fann då vår kära julgran liggandes på golvet, Befolkningen av barr låg på golvet, kulorna låg på golvet och vattnet som granen inte druckit upp än, det flöt på golvet, på vår parkett. Snyggt tänkte jag och plockade upp kulorna, slipper vi ta ner dem när vi slänger ut granen. Kulorna la jag direkt ner i en påse, hänger kanske, ja, en fem stycken kulor kvar i granen, de får hänga där tänkte jag :) Robert sopade golvet så att barren försvann, kunde inte ställa oss mitt inatten och dammsuga, då skulle Anna och Johan halshugga oss dagen efter, det är en sak som är säker.  Jaja, Xenna Xenna, nyss försökte hon klättra upp i den igen. Annars har de varit snälla mot Herr Gran.. :)

Snart kommer pappa, äntligen är vi någorlunda friska så att han vågar sig hit för att börja renovera lite.. :) Hoppas vi hinner bli klara till nyårsafton? :) Eller ja, luckorna kommer absolut inte hinna bli klara, men tapeterna kommer förhoppningsvis sitta uppe :)

Nu skall jag ta första slurken på mitt te, det har säkert kallnat nu, bara för att jag suttit här och bloggat istället..
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0