Sjukling

Yes, har haft feber sedan i fredagskväll, dock var jag ändå på colorama igår för att kolla på tapeter, färg m.m. till köket. När jag kom hem fr ån colorama stupade jag i soffan och grät som en barnunge - jag frös.. Robert skrattade åt mig när jag gick runt och störtlipade, insvept i min filt. Dumma honom, och till råga på allt hittade jag inte tempen, men så kom Robert på vart den var, så då hämtade han den och tryckte in den i käften på mig, den tickade uppåt, uppåt och uppåt och stannade på 39,2. Klart som fan att jag mådde dåligt och frös! Jag la mig först i ett varmt, med betoning på VARMT - 42 grader, varmaste gradantalet som går på vår blandare, ja, men jag tyckte det var kallt.. Ivilket fall som helst så sov jag i badkaret en stund, sedan gick jag upp och la mig i sängen och svettades. Min kropp var helt blöt och det rann av svett på mig, usch.
      Idag mår jag lite bättre, iaf just nu. Imorses och nu på sena eftermiddagen mådde jag sämre. Tvättade taket och fick ta pauser då jag blev yr och varm. La mig i sängen och sov en timma för att sedan gå upp och tvätta resten av taket samt diska. Tanken var att pappa skulle kommit idag och börjat måla taket. men efter mina bravader med taktvättning och diskning så hade min feber stigit till 38,1 och där har jag legat hela dagen, tills nu, då jag har 37,1. Hoppas febern håller sig borta nu! Fjäskade med mamma och pappa förut med, jag och Robert hade inte ätit mat sedan i fredags, kanske var det därför vi hade sådan fruktansvärd huvudvärk tänkte jag, slog en pling till mina päron, och vips hade jag fått dem till att köpa pizza till oss. Efter pizzan var uppäten, nåja, delvis iaf, så känner jag mig mycket bättre, och Robert åt upp sin i två tuggor, typ, och han mår nog mycket bättre med. Han spelar tvspel, ps2 - Need for speed; undercover, sitter och svär och lever, som karlar brukar göra när de spela bilspel - herregud.

Jag hoppas på att pappa kommer imorgon och målar mitt tak så att vi kommer någon vart, självklart skall jag hjälpa honom så mycket som jag bara kan, men han måste visa mig först :) Jag skall dessutom ha gröna tapeter i köket, med blommor på. och gräddfärgade luckor. Det blir nog skitbra, vad som helst är åtminstonde bättre än det var har nu, fy fan alltså.

Roberts farmor är visst dålig nu också. Ligger inne på sjukhus och har två kollapsade lungor och haft en hjärtinfarkt. Det fick vi reda på igår, men vi har ingen aning om hur det har gått. Sofia, Roberts lillasyster, sa igår på MSN att doktorn sagt att de hade gjort allt de kunde nu, och att det bara var till att vänta för att se vad som händer. Men  vi har inte fått någon uppdatering, känns konstigt. Tänk om hon dött så vet inte Robert om det.. usch, den tanken gillar inte jag. Hade ju inte varit snällt om de glömt berätta för honom, men det tror jag iofs inte att de skulle glömma, men ändå!

Långt inlägg ikväll, blir så ibland.
/ Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0