Äntligen!

Skolan har börjat och det är så skönt. Har längtat jättemycket efter denna värdelösa sommar. Känns kanonbra att få tänka på annat och ha en vardag att återkomma till efter allt som hänt.
      Vi började skolan igår, de introducerade kursen. Idag valde jag och Lina att åka till skolan med nio-bussen för att vara där vid tio tiden. Egentligen började vi inte förrän kl 13:00, men vi satt i biblioteket och läste böcker som vi inte hade. Man kan säga att jag läste två böcker och anteckande till dem. Vi skulle ändå bara bekanta oss med dem och ha ett koll på vad böckerna handlade om. Värre var det med den tredje boken... Jag trodde igårkväll att jag var jätteduktig och tyckte att det var skönt att jag kommit igång med boken som skall vara klar på fredag. Jag läste lite i den imorses med när jag satt på bussen, innan Lina kom ombord. Så säger hon till mig att jag läser fel bok! :) Jaja, vart lite irriterad på mig själv där en sekund eller två, men jag är som sagt lite lost in space just nu efter alla dödsfall ocg liknande som varit i sommar.. (för er som inte vet, min gammelmormor dog i april, min farmor den 4 juli, min kusin tog livet av sig den 16 juli och min älskade katt Sally blev överkörd i fredags, den 29 Augusti)

Men men, life goes on... and on.. Tur att jag har Robert och min familj i stundens hetta..
Har även sökt andra lägenheter, vi är så trötta på detta området! Vi vill här ifrån nu, helst gärna flyttar vi imorgon. Droppen var liksom när Sally blev överkörd, då satte det stopp..

Nu skall jag ta mig ett glas vin, innan promenaden med mamma.. Sen när jag kommit hem, då skall jag börja läsa den RÄTTA boken :)

                                                                               

                                                                                                        / Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0