090401

Idag är det första april och inte har jag blivit lurad en endaste gång idag. Första april är helt enkelt överskattat.

Har både pluggat, solat och funderat idag. Har läst lite ur en kursbok, "Det matematiska barnet" - måste plugga ikapp nu. Ligger efter med litteraturen eftersom att jag och Lina bytte till kursen samma dag som den startade, därför har jag heller inte fått alla böcker än, vilket är lite störande då vi redan på fredag har en examination på en bok som jag inte har fått hem än. Men det löser sig troligen ändå.

På min balkong har jag haft 35 grader varmt idag, där har jag alltså spenderat min eftermiddag. Fick nog lite färg, faktiskt. Jag hoppas på det i alla fall. Lucifer och Xenna var med mig där ute och låg och njöt hela tiden, när de inte busade med mina fötter eller jagade flugor. Man känner verkligen att våren och sommaren är på väg och jag gillar det till tusen! Finns inget bättre.

Imorgon är det skola som gäller. Har en föreläsning som börjar 12:30 - 15:30, därefter tänkte jag se mig om efter en present till Mervi (Roberts mamma), vi skall hem på middag hos dem på fredag eftersom att hon fyller år då. Men vet inte riktigt än vad vi skall köpa. Fick förslag på blomma, endast. Men det tycker jag känns fattigt! Hon är trotts allt min svärmor och Roberts mamma.. Och även om vi inte har mycket pengar så är hon verkligen värd en fin present, särskilt efter alla dessa månader.. Vi får se vad det blir. Sofia, har du förslag??

Nejvars, skall plinka runt lite här på nätet nu och snegla på hockeyn.. Inte för att jag hejar på något lag, men jag måste heja på HV71 för att reta Robert, han är färjestadare.. Och HV leder nu med 2 - 0. Gött är det!

Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0