Allt och inget

Sitter åter igen i köket och bloggar medan R ligger i soffan och kollar på hockeyn. Jag är glad för att HV leder, R är däremot mindre glad för att Färjestad inte kämpar tillräckligt - men det gör inte mig något. Jag hoppas att de förlorar allt!

Har städat lägenheten idag, lite snabbt. Lämnade dock disken till R, något skall han la få göra också?! Jag har dammsugit, tvättat, plockat undan, vädrat sängkläderna, bäddat sängen, plockat undan en del gamla ljus samt städat lite i skafferiet. Det behövdes kan jag meddela. Nu är det mer ordning i skafferiet. Det är konstigt, jag förstår inte hur snabbt det kan bli stökigt igen.. Det går på ett kick så ligger det något som inte ska ligga där det ligger. Känner ni igen det? Så låter man det vara för att man ska ta det senare, å likt förbannat så ligger det där dagen efter och dagen efter det osv. Är jag ensam om att vara en stök- och slarvmaja?

Var och handlade förut, lite mat, igen.. handlar varje dag, och då tar jag inte i. Det är sant - jag handlar varje dag. Helt sinnessjukt! För det första är det grymt mycket dyrare att handla lite varje dag. För det andra är det pinsamt att gå till affären varje dag när samma kassörska/kassör sitter där, igen. För det tredje är vi väldigt oekonimiska, i alla fall när det gäller mat, har jag kommit på. Visserligen hade jag gjort couscoussallad, men den vart inte alls god - smakade konstigt. Och jag var jättehungrig, får jag inte mat då så går världen under för min del. En hel kväll/dag kan bli förstörd om jag inte äter. Och efter som att det ekar i vårt kylskåp, trots att vi handlar varje dag, så fick jag gå till affären. Det vart en fryspizza att värma, och jag ville även köpa godis! MEN! Jag höll mig, jag köpte inget sådant, inte alls. Jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv, för annars, när jag handlar själv, så slinker något onyttigt väldigt lätt ner i korgen - men inte idag. Nej, nej, nej.

Skall hoppa i ett bad nu och raka benen. Vinterpälsen måste av nu när våren och sommaren ligger inpå dörren.
/ C

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hördu Carin, en riktig köttbit är vad du behöver. Då behöver du inte gå och vara hungrig.

2009-04-07 @ 20:50:43
Postat av: Morfar

Hördu Carin, en riktig köttbit är vad du behöver. Då behöver du inte gå hungrig längre.

2009-04-07 @ 20:53:24
Postat av: Morfar

2009-04-07 @ 20:54:40
Postat av: Carin

Tss, tyst med dig Morfar :)

2009-04-07 @ 22:35:58
URL: http://fortrollamig.blogg.se/
Postat av: Bäckis

Haha och pizzan menar du inte va onyttig då? :D

2009-04-08 @ 19:58:56
Postat av: Carin

Tyst med dig Malin! :D

2009-04-09 @ 22:29:54
URL: http://fortrollamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0