Det blev en promenad upp till pappa

Ja, jag gick aldrig till farmor, farfar och Jessica. Nej jag hamnade hos pappa istället. Han är "ledig" från jobbet just nu, eller det är snarare så att Volvo Lastvagnar har produktionsstopp denna och nästa vecka. Så pappa är ledig, men dock fullt betald, dessa veckor. Så han går hemma ensam och småplockar. Just nu håller han på och gör ordning inför fotograferingen av huset, så att det inte ser övermöblerat ut osv. Det skall se fint och inbjudande ut, men dock inte naket. Mamma däremot vill slänga ut så mycket som möjligt - hon är inte klok, anser jag. Tänk om det blir som när min farbror byggde ett huset men inte fick sålt det gamla, då kommer mina föräldrar stå där med ett parhus utan möbler.. Och vad hade hon tänkt att hon skulle fylla ut det nya huset med? Luft och blommor? Nej, nu får hon allt ta och lugna ner sig med sina inpulser. Igår försökte hon och pappa pracka på oss pappas bokhylla, som han levt tillsammans med sedan 1972. Han har seperationsångest påstår han. Visst, den är fin - men inte vår stil. Tyvärr.

Nu är jag i alla fall hemma. Gissa vart jag sitter? I köket - det kom som en överraskning, eller hur? Skall gå och hänga upp min tvätt (eftersom att vi inte har någon torktumlare) och därefter sätta på en ny maskin. Skall nog ringa R också och se om det blir pizza till middag idag, eller om vi ska laga mat..? Eller, nu kom han visst hem :) Vart med andra ord inte pizza idag.

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0