Gomorron, gomorron

Sitter i köket just nu och skall strax brygga lite kaffe och bre en macka. Skall också dra några drag med mascaran och andra pennor i ansiktet. Bussen till skolan går 9:25, så än är det ingen panik.

Igår var vi bara hemma, Robert hade ont i magen och låg i soffan hela dagen. Jag diskade upp vår disk, tvättade två maskiner och lagade mat; Pannbiff, potatis, grönsaker och brunsås med lök i. Jättegott, plus matlådor till mig och Robert. Kan behövas matlådor när jag slutar 16:30 :/

Pratade nyss med Robert och sa till honom att han får fixa maten eftersom att jag kommer hem runt 18-tiden. Ja, då sa han ja, det kanske blir pizza :) Typiskt honom. Fast vi har faktiskt nästan ingen mat i frysen (Kött och dylikt), det är slut. Och Bonum ska man inte handla storpack i för det är så fruktansvärt dyrt.. Men samtidigt är det inte billigare att springa och småhandla som jag/vi gör var och varannan dag.. men men :)

Har inte bestämt oss än om vi ska upp till landet på torsdag eller inte, samtidigt som jag tycker att det skulle vara skönt så vill jag inte lämna katterna hemma.. Om vi åker tar vi nog med dem upp, men de får nog inte springa lösa utan de får gå i sele i så fall, faktiskt.. Jag litar inte riktigt på Xenna, hon kan nog dra en långpromenad om det skulle vara så :) Om vi inte åker är vi bjudna på fest på lördagen, hos Anna och Johan. Vi får la se vad som händer.

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0