Mina katter är helt slut

Idag har jag släppt mina katter, Lucifer och Xenna, lösa på mammas och pappas tomt. Det gick jättebra och de har sprungit, lekt, klättrat och mått jättebra. Det var kul att se kan jag lova. Lucifer var helt galen och sprang, sprang och sprang. Han kom när man ropade på honom och var alltid i närheten. Medan Xenna inte alls ville komma när jag ropade på henne. Hon sprang iväg såfort man kom i närheten och gick runt kvarteret för att undersöka. Hon kom dock tillbaka till tomten ibland, vilket kändes bra då jag visste att hon åtminstone visste vart hon skulle gå. Men efter att ha varit ute i flera, flera timmar, fick jag locka till mig Xenna genom en leksak som hon älsar och därefter ta henne i nackskinnet för att få in henne. Hon har vägrat följa med mig in hela dagen, så jag fick ta tag med hårdhandskarna. Lillagumman var så trött när hon kom in att hon gick på kattoan, käka mat och sedan lade sig i vår säng och somnade på direkten, likaså med Lucifer. Så nu ligger de här uppe hos oss, helt lealösa och okontaktbara. Det gjorde nog susens med lite frisk luft och spring i benen för dem! Tur att de har hela helgen på sig att utnyttja detta, men på måndagkväll är det slut med det, för då flyttar vi hem igen.

Sitter nu och väntar på att min bror skall dyka upp. Han skulle komma hit och lämna grejer och hämta lite post, om jag fattat det rätt :) Han har ingen nyckel till huset så jag måste vänta på honom, annars hade jag varit nere i vår lägenhet nu och hämtat lite grejer, typ oboy.

Nej, nu skall jag nog brygga lite kaffe!
/ C

Kommentarer
Postat av: Mamma

se till att huset finns kvar när vi kommer på måndag,eller köp det gärna :)

2009-04-10 @ 18:12:22
Postat av: Carin

Tack, men nejtack :) Finns det kompispris? 400 000:- max! ;p

2009-04-10 @ 18:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0