Påsklov!

Ja, det skulle man nog kunna kalla det jag har nu. Idag var jag i skolan, skulle ha slutat 16:30, men hon som föreläste var dubbelbokad och kunde bara vara med oss till klockan 15. Så vi slutade 1½ timme tidigare, vilket var väldigt skönt. Orka vara i skolan till 16:30 liksom, det är ju bara en pina! Annars är jag ledig imorgon, onsdag är det föreläsning, sedan är jag ledig resten av veckan och även veckan därpå. Däremot har vi en fältstudie som vi skall göra, som vi kan göra när vi vill. Så det skall jag nog kunna klämma in under dessa två veckor, eller vad tror ni?

Jag är också kluven inför en eventuell tripp upp till landet, sommarstugan, släkten och Finspång/Motala/Östergötland. Jag vet inte om jag vill åka upp eller inte, samtidigt som jag vill åka upp för att träffa släkten som vi så sällan träffar, men jag känner ändå ingen motivation för att resa upp dit just nu ändå. Fråga mig inte varför, har inte känt så här förr.. :/ Jag vill heller inte lämna mina älskade kissar ensamna med någon "främling", utan i så fall vill jag ta med dem upp. Men ändå känns det inte som om det är okey att dra med dem upp dit för att de skall få gå i sele. Som jag sktivit tidigare så litar jag inte riktigt på Xenna, hon kan nog smita iväg och då vill jag inte vara i Östergötland och lämna henne där - hellre att hon rymmer i Gråbo i så fall. Men, det lutar hur som helst åt att vi stannar i Gråbo, men bor i mammas och pappas hus. Någon måste ju ta hand om deras katter också, Nisse, Sixten och Elvis. Där kan vi ändå sola, grilla och mysa och så, men ändå ha med katterna upp utan problem - de har ju båda varit där förr så. Ja, vi får helt enkelt se. De åker inte förrän på torsdag ändå, mycket kan ändras innan..

Sitter nu  i köket, som vanligt, och väntar på att Robert ska komma hem. Har ingen aning om vad vi skall laga för middag, men han menade på att vi var tvungna till att handla... Så ja.. Vi får la se vad som händer helt enkelt.

/ C

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej Carin,

Har kikat lite i din blogg då och då. Ser att du nämner katter som dina föräldrar har. Nisse, är det den oranga katten som ni hade när ni alla bodde hemma i vita huset på våran gata? Den gosiga missen som alltid ville kela? I så fall måste han va jättegammal :-)



Låter som du har fullt upp med studier, vad är det du pluggar för nåt? Hoppas allt är bra.



Kram från gammal granne :-)

2009-04-07 @ 15:09:20
Postat av: Carin

Ja, det är Nisse och han lever fortfarande :) Han är nog 13 år nu, tror jag :) Lika kelig som förr.



Jag pluggar till förskollärare i Göteborg - på pedagogen vid Grönsakstorget. Är klar HT10, och hittills har allt gått bra :)

2009-04-07 @ 15:56:02
URL: http://fortrollamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0