Picknick & stohandling

Igårkväll tog jag, Robert, Anna och Johan vårt pick och pack för grillning vid mjörn. Jag och R fick låna Johans mammas/pappas cyklar, så slapp vi och gå den långa biten till Annekärrs badplats. Först var tanken att vi skulle placera våra rumpor ute på en udde, mellan Gråbo och Annekärr. Men när vi kom dit fanns det ingen sol där, så vi drog vidare en bit och stannade alltså på Annekärrs badplats. Perfekt! Vi drog fram våra engångsgrillar och tände på dem. Under tiden förberedee jag mina grillspett, gjort av falafel, paprika, babytomat och lök. För att få lite godare smak på dem när de grillats hade jag med mig vitlökssmör. De andra grillade korv, tjockkorv och smalkorv. Jag knyckte två korvbröd från R och hällde i ketchup, senap och så lånade jag rostadlök från Anna och Johan. Mumma säger jag bara. Anna hade med sig två flaskor vin också, som vi satt och sörplade i oss. För att få vinet mer exotiskt la vi i jordgubbar och vindruvor. När allt var slut åt jag upp mina bär/frukter och jag säger bara; Hollebanoollle. Cykelfärden hem gick bra, men trögt. Idag har jag förbannat ont i skinkorna.

Idag ska det regna här i Göteborgstrakterna. Så jag bestämde för mig och mamma att vi ska åka och storhandla idag. De får iofs inte pengar förrän imorgon, men de lånar av oss så för de över imorgon igen. Kan vara skönt att få det gjort, speciellt när både frys, kyl och skafferi ekar och skriker efter fyllighet igen. Vi skulle ända gå till bonum och handla idag för att maten är slut, men Bonum är den dyraste mataffär som jag vet, så vi kunde lika gärna lösa det såhär. Egentligen skulle vi handla imorgonkväll, men det ska vara kanonväder, enligt http://tv4vadret.se ska det vara över 20 grader varmt fram till torsdag! Därför anser jag också att vi bör handla en grå, trist och mulen dag som denna. Problemet är bara att pappa är på bikurs, och han komme inte hem förrän vid 12 - 12:30. Så då får vi åka direkt efter det.

Hittade min stegräknare förut. Så nu har jag den på foten igen. 10 000 steg om dagen gör susen för magen(!), har jag hört.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0