Torsdagmorgon + gårkvällens hemska upptäckt

Vaknade första gången när R gick upp, då kände jag mig jättepigg och var nästan påväg att gå upp då. Men jag låg kvar och somande om. Vid klockan 8 fick jag sms från min lillasyster om att hon kanske skulle missa bussen och att hon isåfall kommer upp till mig, men hon hann med bussen, så jag somande om. Klockan 10 vakande och trodde att klockan var 8:30. Men när jag fick syn på vad klockan egentligen var så fick jag änna eld i rumpan och var tvungen till att gå upp. Kan inte ligga i sänge och sova bort hela dagen, och särskillt inte när det är så underbart väder ute.

Väl uppe satte jag igång en maskin tvätt med sängkläder och en duk - den är strax klar. Hängde ut täcken och kuddar på balkongen för vädring. Det gör jag i regel varje dag, och det är faktiskt skönt för då försvinner alla äckliga kvalster! Sen gick jag och diskade och tvättade spisen. Så nu ser det någorlunda bra ut här igen. Skall snart brygga lite kaffe och rosta två mackor till frukost, därefter är det vikning av tvätt och bäddning som gäller. Kanske borde jag dra ett rejs med dammsugaren också, sitter här och nyser som en idiot..

Påtal om idiot. Igår gick jag en tredje promenad tillsammans med Anna. När vi kom till Netto, på baksidan, stod det en container där. Och till min förskräckelse stod det en gammal, äcklig, gubbe där och rotade i en soppåse som han dragit fram ur containern. En sopätare, i Gråbo? Var min första tanke, och sista med för den delen. Usch vad äckligt. Vi skyndade oss därifrån ifall han var störd och skulle äta upp oss också :)

Nej, nu ska jag äta frulle.
/ C

Kommentarer
Postat av: Pernilla

usch sopätare det borde inte finnas många såna speciellt inte här i Gråbo :/

2009-04-23 @ 13:16:42
URL: http://pilliiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0