Trött, halsbränna, matematik och uttråkad

Kom hem från föreläsningen vid 13:00. Det handlade om sortering och klassificering idag. Faktiskt väldigt intressant, och man fick dessutom en del idéer om hur man skall utföra sin fältstudie. Har dock inte någon specifik plan över hur jag skall göra än, men det kommer. Vi gick igenom tabeller, diagram, former, hur barn sorterar, vad, varför, hur m.m. Som sagt, intressant. Även om jag inte är ett fan av matematik så kanske, kanske, kanske, jag har ändrat mig om just detta.. Mina lärare i matematik har varit usla på att försöka få mig att bli intresserad och förstå mig på vad jag har gjort. Idag kan jag inte ens hela multiplikationstabellen utantill, har aldrig kunnat och kommer antagligen aldrig att kunna.. Det är inte mitt fel att jag är dålig på matematik, utan mina lärare som inte har fångat upp mig och hjälpt/stöttat mig i mina problem kring ämnet.. Därför anser jag att det nu är viktigt med matematik, faktiskt. Att man måste möta barnen där de är och få med sig dem. Utmana dem och diskutera om det finns former kring oss hela tiden, osv.

Har käkat lunch, det blev couscoussalladen från igår, med viss uppfräshning, samt falafel och dressing. Det var smarrigt idag, faktiskt. Har vikit en del tvätt och satt på en tvättmaskin med vittvätt. Nu funderar jag dock på att ta en promenad, kanske blir jag uppiggad då? Troligen är det så, det brukar snarare vara så. Halsbränna har jag med, får det ibland. Vet dock inte varför. En anledning till att man får halsbränna är att man dricker mycket kaffe och äter fel, men så fel äter inte jag, och så mycket kaffe dricker inte jag. Så jag vet inte vad det beror på faktiskt. Jag har det och det är obehagligt. Blä.

Nej, men om man skall ta sig en promenix i alla fall. Kanske ta en sväng upp till Farmor, Farfar och Jessicas gravar? Hmm, får se.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0