Vackert väder och redovisningen gick fint

Det är verkigen fint väder nu, men det har det inte varit hela dagen. I alla fall inte inne i stan. Kallt, duggigt och grått. Men när Man kommer hem till GRÅbo, då är det fint väder :) Kanske borde döpa om byn till SOLbo, i alla fall idag? :)

Imorse skulle jag och Lina på det där franska cafét, men när vi skulle beställa frukost, klockan 10:10, så var det slut med frukost serveringen. Vi tog våra pengar och stack till ett annat fik som hellre ville ha våra frukostbeställningar :) Jag tog en mycket grov fralle med ost, gurka och tomat - vilket jag också åt upp.. Till och med osten, känn på den du! Till det fick jag kaffe och nypressad juice samt ett kokt ägg, som jag bara åt liiiite äggvita på. Men utöver ägget var det en mycket mättande och trevlig frukost :)

Redovisningen gick också bra, trots att vi inte riktigt visste vad vi skulle säga eller göra. Men det gick över förväntan och alla blev godkända, mycket lätt examination. Trodde att jag skulle kissa på mig, så lätt var den. Jag menar, examination på två kapitel i en bok, som du skall presentera något ur som du fastnade för och så. Vi utgick från det didaktiska perspektivet, khur vi som pedagoger skall få barn att tycka om matematik och hur man kan jobba med det.. Gick kanon, trots att vi började och ovissheten om vad vi skulle säga :)

Klockan 18 skall vi vara på middag hos Reine och Mervi, för Mervi fyller 51 idag. Så vi skall dit och gratta henne och lite så. Självklart skall vi kolla på matchen också  Kaffesumparna (Färjestad) - HV71. Jag håller på HV, trots att de spöade skiten ur mitt älskade Frölunda. Men jag gör allt för att retas med Robert, som är en kaffesump :D

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Frölunda är inget ishockylag, det är en samling käringar. Brynäs är bäst, om något är bäst.

Hälsningar morfar

2009-04-03 @ 20:34:30
Postat av: Carin

Jag håller med dig, dock så är inte Brynäs heller något ishockeylag. Det är däremot Färjestad som gång på gång visar rutin och fint hockeyspel. /Robert

2009-04-03 @ 22:55:33
URL: http://fortrollamig.blogg.se/
Postat av: Carin

Du, Morfar. Brynäs kan slänga sig i Östersjön! :)

2009-04-03 @ 22:57:21
URL: http://fortrollamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0