Ännu en måndag i mitt liv

Vaknade vid 6-tiden idag, upp och hoppa tänkte jag, men benen och kroppen stretade emot "Bara en liten stund till, snälla?", "Okey" sa snoozen och jag slocknade åter ett par gånger. 6:30 var jag tvungen tll att sparka upp mig själv ur sängen. Jag skulle ju till kungälv och köra.  Tyvärr mådde jag ganska dåligt imorses, ont i magen och fick inte ner någon form av frukost, det var knappt så att ett glas vatten gick ner.

Körningen dag gick bra, inget märkvärdigt alls.
Körde på landsväg och konstaterade att 70km/h på den där minimala vägen skulle jag aldrig köra. Jag höll mig till stadiga 50km/h, bra tycker min körlärare, för hon tyckte själv att den rekomenderade hastigheten var lite för snabb på den där vägen. Körde lite mitt i Kungälv också, rödljus, svänga, stanna för övergångsställen, uppsikt, uppsikt, uppsikt, rondell. Typ så såg det ut för mig och min körning idag :)

När jag kom hem var jag hungrig som ett djur! Åt en smörgås och sedan fixade jag mat till mig och hjärtat. Vi åt nästan samma som igår, för det vart lite rester över och var tvungen att göra något med dem. Så det blev en smarrig sallad, klyftad färskpotatis i ugn, köttbullar till R samt dressing sen igår. Så det var gött. Matlåda fick Robert med sig till imorgon också, bra det.

Annars har jag inte gjort något alls idag, hade velat gå en promenx med anna, men hon hörde inte av sig. Så jag kollade på film med Robert istället, Rocky Balboa (film 6 i serien) och sedan så hängde jag upp lite tvätt för att därefter dyka ner i badkaret med min man. Där låg vi och filurade och pratade och plötsligt hörde vi hur det öste ner från himlen, regn i stora mängder, vad vi kunde höra i alla fall, och så har det mullrat en del runt om kring här också. Det dåliga med att bo i Gråbo är att åskan aldrig kommer hit, och det stör mig fruktansvärt mycket. Det går bara runt, runt och runt. :(

Nej, nu ska jag gnugga gaddarna och sedan nana.
/ C

Ps: Idag har min lillasyster kört in i ladugården två ggr, alltså typ krockat med väggen, så hon har flera blåmärken. Jag hade betalat 1000 spänn för att se denna händelse. Fy fan vad kul det hade varit! Jag hade garvat mig till döds :) .Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0