Dagens utmaningar; körfältsbyte och korsningar

Idag har jag kört mot Marstrand, och då skall man byta förfält flera gånger. Det gick jättebra, inga problem alls. Det gäller att planera sin körning bara. Sedan körde vi flera gånger i Kungälvs "svåraste" korsning när du skall göra vänstersvängar. Herregud säger jag bara, där gäller det verkligen att ha uppsikt vart folk tänker köra och om jag kan svänga vänster eller om jag kommer krocka med någon om jag gör det. Maria, min lärare, sa också att denna korsning kommer garanterat komma på uppkörningen, för det är bland de svåraste momenten att klara av. Om jag gör en för vågad vänstersväng och chansar kommer jag bli kuggad direkt där, så det skall jag verkligen tänka på när jag kör där hädanefter.

Imorgon skall jag börja med korsningen igen, för att se så att jag inte tappat över natten, det blir nog bra. Men hon var nöjd med mig i alla fall, hon tyckte jag var duktig! :)
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0