Dagens utmaningar; Start i backe m.m.

Idag var jag och Lina på körskolan klockan 8, då de öppnade. Vi var först på plats och snappade åt oss ganska snabbt de pärmar som vi skulle fortsätta med. Nu har jag gjort fem pärmar utav sex, så imorgon skall jag göra den sista. Här går det verkligen undan, kul! Klockan 10:45 startade med körlektion, och då skulle jag köra med Lars, som är ägaren av DittKörkort. Det gick ganska skakigt i början, eftersom han var ny för mig. Men när jag blivit varm i kläderna gick det jättebra. Vi övade på start i backe, med både handbroms samt fotbroms. Min favorit utav dem två är handbromsen. Men som de säger så är det bra om man kan använda sig utav båda. Lars tycker att det går bra för mig, för att ha kört två dagar i rad, men inget mer på minst 2½ år. Så det känns ju lovande. Han sa att han har lite och jämföra med, och på honom lät det som om jag var bättre än andra. Så jag var nöjd med första dubbellektionen.

När jag kört med Lars var det studier med hjälp av pärm fem som gällde. Gick bra, men hann inte lämna in den för rättning då det var dags för lektion två, klockan 14:15. Då körde jag med Maria, som är min huvudlärare. Vi fortsatte lite med start i backe för att senare ge oss på backning kring gatukanter m.m. Jag klarade det jättebra, och hon verkade nöjd med min insats. Påbörjade i slutet det jag skall fortsätta med imorgon, nämligen vändning på gata. Så idag har jag vänt i en t-zon, och även det gick bra.

Så det känns verkligen som om jag skulle kunna fixa detta. Kul och helt underbart!

Imorgon skall vi göra riskdel 1, diskussioner kring alkohol i trafiken m.m. Tror även att vi skall kolla på film med kollisioner och sådant. Vi skall vara där klockan 8, så jag och Lina får åka från Gråbo klockan 6. Kul? Nja. Men det blir ju roligare senare, när man får belöning för all möda.

Puss och Kram


Ps: Ursäkta för dåliga uppdateringar, men jag är/har varit inne i en svacka kring skrivandet. Har heller inte gjort så mycket som är värt att skriva om. Men nu har jag ju det! :) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0