Har tagit mig ledigt!

Idag håller jag mig hemma, för igår var sista dagen på min intensivkurs. Dock ska jag ju tillbaka och köra mera, men inte denna vecka. Lina har sin sista intensivkursdag idag, så hon är där och kör medan jag ska vara hemma och plugga lite, tänkte jag. Teorin börjar bli ganska tråkig faktiskt, är det ett tecken på att man kan det mesta? Hoppas kan man ju alltid göra. Imorgon skall jag göra något spännande också, men det berättar jag om imorgonkväll, om jag kommer ihåg. Ni kan ju försöka lista ut vad det kan vara ;)

Har precis ätit frukost, framför tv;en. Två smörgåsar med lokalt odlade minitomater och en stoooooor mugg kaffe. Gött var det kan jag lova! Skall snart hänga upp Roberts täcke också, har tvättat det för att vår lilla primadonna Xenna har kissat på det. Hon är könsmogen och jamar hela tiden. Och sen hon började jama har hon då och då inte nöjt sig med lådan, utan då tycker hon att vår säng är ett bättre alternativ. Jävla katt alltså, blir så arg! Men det är tur att man har en tvättmaskin i lägenheten, annars hade vi varit tvugna till att boka tvättid varje dag, nästan. Nåja. Dags och ringa vetrinären kanske, men det kostar ju pengar också, och det har jag/vi inte råd med just nu, när jag tar körkort.. Så vi får se hur länge Xenna och vi kan stå ut. De får inte vara inne i vårt sovrum längre när vi inte är hemma, och inte nu heller, då jag är hemma. För innan så kissade hon i sängen när vi inte var hemma, men igår gjorde hon det när vi var hemma.. Så stackars Lucifer blir straffad för Xennas påhitt också. Kanske får slänga ut dem på balkongen om en stund, så kan de sitta där och andas?

Skall städa lägenheten lite också, Lucifer fäller jättemycket, så det ligger svarta hår tussar lite här och där - jätteäckligt. Men jag har inte orkat att dammsuga, så det får jag göra idag. Funderar på att dra upp till svärmor och min lilla svägerska sen också, men det beror på hur mycket jag hinner med städningen och så idag.

Nej, nu ska jag hänga upp Robbelibobbans täcke.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0