Kattmördaren i Lerum är fast!

Jag vet inte om jag skrivet detta, men i så fall drar jag det en gång till.

Under våren/sommaren har man hittat mördade katter, bl.a. har de varit nedtryckta i brevlådor, upphängda med måttband på tingshuset och nu senast så hängde det en mördad katt på polishuset i Lerum - med ett brev. För cirkus två veckor sedan hittade man en lemlästad hund på en gångbro också, där man bl.a. hade skurit bort svansen på hunden. Många djurägare har varit upprörda och det har men sett även på Lerumstidning bland alla kommentarer kring dessa olika artiklar. Jag har för första gången varit glad över att mina två katter är innekatter för tillfället. För om de hade varit utekatter så hade jag vägrat att släppa ut dem när man är medveten om att det går en såkallad "kattmördare" lös.

Men nu, via brevet han skrev samt en internetsida vid namn Flasback så har man fått fast honom. Allt som allt har han erkännt cirkus 20 kattmord och hunden. Fy fan för honom alltså! Och vet ni vad det värsta är? Jag tycker synd om honom för att han endast är i 20-årsåldern. Han hade hela livet framför sig, nu är det förstört och han kommer för alltid få gå runt med stämpeln "kattmördaren". Alltid! Jag hade persnoligen hellre sett att det var en äldre människa, kanske i 50 - 60 årsåldern, inte för att jag hade velat att detta skulle änt överhuvudtaget, utan mer för att man i den ålderna hade levt livet ett bra tag och kanske gjort sitt? Men detta är en kille i min egen ålder, som knappt kommit någon vart i livet alls! Han kommer ju lev i säkert 60 år till, och för alltid vara stämplad. Att han är psykiskt sjuk är la ingen tvekan. Men man kan ju ställa sig frågan om varför han inte fått hjälp innan? Har ingen märkt något med honom alls? Var han så "duktig" på att dölja sin mörka sida? På Lerumstidning har flera gamla vänner till honom kommenterat den senaste artikeln, där de beskrivit honom som en snäll barndomskompis och att de aldrig kunnat tänka sig att det var han som gjort detta. Han måste alltså ha varit duktig på att dölja sina dåd och att han mår dåligt, eller har jag fel?

Hur som helst hoppas jag att han får rätt vård och blir frisk, men tyvärr kommer han nog få ett helvete resten av livet. Speciellt om han stannar kvar i kommunen där detta är så välkänt.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0