Baka, baka, liten limpa (?)

Ja, jag bakar bröd idag. Fyra limpor tänkte jag mig, eventuellt blir en limpa kanske frallor istället. Får se vad jag känner för sedan. Just nu jäser degen. Och tro nu inte att jag har gjort degen från grunden! NEJ! För jag köper färdigmix, man blandar bara i vatten så är det klart, eller ja, degen skall jäsa några gånger, sen är det klart. Blir nog great. Tjänar i alla fall på att köpa färdigmix och baka själv, istället för att köpa en limpa för 25 - 30 kr, kan du baka två limpor för ENDAST, max, 23 kronor. Det tycker jag i alla fall är ganska ekonomiskt. Min syster frågade mig förut varför jag inte bakade helt från grunden, och mitt svar var att jag inte är tillräckligt "hemmafruig" än. Bra svar va?

Nej, nu skall jag knåda ut två limpor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0