Träningsvärk till tusen och trött efter plugg.

Igår, Onsdag, var jag och tränade på kärringgympan igen. Herregud säger jag bara, vad otränade jag är i mina ben! Haha, det trodde jag aldrig, att jag skulle darra och ha känningar av träningsvärk redan innan själva passet var över! Men, idag är det banne mig värst! Ni borde se mig, jag kan knappt sätta mig på toaletten. Jag får liksom hålla emot och sakta närma mig, och vi ska inte prata om att komma upp därefter.. Och inte nog med det, jag ska till skolan imorgon, och Lina kommer dö om hon ser mig i den gångstilen som jag har haft idag... :) Dessutom skall jag träna samma pass imorgonkväll, klockan 18. oops, där var min helg förstörd av träningsvärk. Men men, vill man någon gång bli fin, får man banne mig lida pin!

Idag har jg dessutom dödat mig igenom 100 sidor, ett kapitel.. ur Birgitta Kullbergs bok "Boken om att lära sig läsa och skriva". Den är bra, faktiskt, men den är tjock - närmare 400 sidor.. och jag är en segläsare. Och jag har itne ens läst klart det som jag ska ha läst tills imorgon, men jag orkar faktiskt itne mer, jag gör inte det. Antar att jag läst det viktigaste i alla fall, om LTG-metoden samt ABC-metoden.. Intressant, men jag vet inte om jag förstått, det märker jag nog imorgon.

Igår, dessutom, skrev jag en dikt, men lite hjälp av Lina. Vi skulle göra det i skolan, hade en poesi föreläsning..

Sommar, Sommar
varmt och skönt.
Sola och bada,
piña colada

Vinter, Vinter
kallt och fint
Snöglingor faller,
marken blir vit

Våren, Våren
blommor slår ut
Solen skiner
och myggorna kommer ut

Hösten, Hösten
röd och klar
Vintern kommer faktiskt
snart

Haha, Lina kommer döda mig nu :D, nej, det kommer hon inte :) Kanske skall bli poet, vad tycker ni? haha.

På lördag kommer det en ny familjemedlem, fast hos mamam och pappa då. En ny liten hund som jag har döpt till Harry. Han är en svart toypudel. Liten djävel med andra ord. Skall bli kul och se den lille skiten, och se hur Ludde (vår vita dvärgpudel, farmors förredetta .... ) reagerar. Han kommer garanterat bli gör glad!

Nej, nu skall jag och min träningsvärk gå vidare.
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0