Uppdatering av renovering

Ja, före nyår började jag/vi att renovera här hemma, kök, vardagsrum samt sovrum. Vi stod för köket, Akelius för de två andra rummen. Har för mig att jag lovar att lägga upp bilder på det när det blivit klart. Därmot lägger jag inte upp på köket nu, eftersom bilder på tapeter redan ligger uppe, dessutom står det ett skåp i köket som inte är mitt, som i framtiden försvinner... Men ja, köket kanske dyker upp när ni minst anar det, eller så får ni helt enkelt komma hit och hälsa på?! :)

En förvarning bara, jag har tagit bilderna med min mobilkamera, och den är kass.. Så rummen och färgerna gör sig inte riktigt rättvisa. Så vill ni få full effekt, får ni absolut komma hit och kolla på riktigt, mycket finare då! :)

Vi börjar med det jag är mest nöjd med, sovrummet! Här har jag valt tapeter;

Fondväggen samt vår säng, Malm från IKEA, och min nalle "Örebo":)

Tavlorna hängde jag upp igår, blommor, blommor, blommor.

Fondtapeten, den är egentligen rostbrun/röd med guldskimmer..

Lucifer gillar sin möbel från IKEA, vi har placerat den helt rätt tycker han.

Xenna älskar att ligga i sängen på våran röda filt, det är hennes plats.

Vardagsrummet, som Robert har valt tapeter till, med mitt godkännande;

Svart/Grå/Silver - randig. Gör sig snygg mot min ekfixering!

Soffan. Tapeten är likadan som den svarta, fast den ljusastemodellen..

Som ni definitift redan märkt, är rummet väldigt tomt. Vi skall köpa Billy-bokhylla från IKEA med glasdörrar till, och ha kring tvmöbeln. Samt så väntar vi på gardiner från Jotex, både till sovrummet och vardagsrummet. Det kommer bli snyggt, när det blir kalrt..  :)

Badrummet har vi inte gjort någonting åt, förutom satt upp hyllor som förvaring samt ett nytt skåp. För det som satt här när vi flyttade in, det var rostigt, flagit samt vitt. Usch. Gammalt som gatan och garanterat suttit här sedan detta byggdes, på 60-talet..


Ekhyllor från IKEA, Järpen tror jag de heter? Passar kanon här.

Nytt skåp, eller ja, pappa hade ett som låg och skrotade i bilen :) Duger.

Badkaret som jag badar i säkert sju dagar i veckan :)





Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jättesnyggt. Äntligen har jag tittat på din fina läLängtar genhet. Kanske måste fundera på en ändring här hemma så småningon. Det ser så läckert ut hos er. Badkar, mmmm, jag älskar det. Längtar till varma sommarbad i sjön...

2009-02-17 @ 12:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0