För vuxna för Mumindalen?

Idag vaknade jag klockan 9:40 med ett ryck. Jag väckte Robert då och sa till honom att  vakna, för vi har verkligen vrängt på dygnet. Vi sover länge och kan inte somna på nätterna förrän runt 2 - 3 tiden. Det känns inte riktigt okey, så nu jagade jag upp honom tidigt. Visserligen har vi inte gjort något speciellt. Jag har sminkat mig och Robert suttit vid datorn en stund, och ätit frukost då. Annars inget speciellt.

Nu går Mumindalen på tv och Robert älskar det. Han vart överlycklig. Han har suttit flera dagar i rad för att titta på detta mysiga barnprogram. Nyss kom Stinky fram ur en stubbe och Robert skrek; "Åh, Stinky!" Med ett stort leende på läpparna. Som sagt, han älskar detta barnprogram.


Lucifer har börjat klia sig i ena örat igen. Han låg på filten vid Roberts ben nyss och kliade i höger öra flera gånger. Han har ju haft öronskabb för ett tag sedan, så vi får la hålla lite koll på örat. Men just nu ser det rent och friskt ut. Annars så ber jag bara mamma om preparatet mot öronskabb, som hon har hemma, så löser det sig nog.


Jahopp, vad ska vi göra idag då? Troligen går vi upp till svärföräldrarna idag igen. Det är fint väder och då vill jag inte sitta inne. Skulle vilja gå upp till dem och spela lite badminton, crocket eller kasta pil. Då kommer man åtminstonde ut en stund, till skillnad från att sitta inne i vår dövarma lägenhet; "Nej tack!". Så vi får dra ner alla persienerna sedan.

Vad ska ni göra idag? Bada, grilla eller dricka vin kanske?
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0