Grov misshandel

Har inte skrivit på några dagar, men det är så det är ibland. Man får stå ut och vänta på min blogg helt enkelt. Men det finns anledningar till att jag inte skrivit här, jag har varit med om något hemskt. Jag har beskådat en grov misshandel, 15 - 20 killar som hoppade på 1 - 2 killar. Bara sådär, mitt på ljusa dagen, eller ja, tidig kväll. De väntade bara på att vi skulle gått förbi och sedan small det. Knivar och andra tillhuggen som knogjärn fanns med i bilden. De hoppade, sparkade och slog killen, en 26-årig kille från stället där jag bor. Och vad gör jag mitt i allt? För ni tror väl inte att jag kan med och bara gå därifrån? Nej, jag rusar in i misshandeln och skriker på dem, säger till dem att sticka och lägga av. Allt gick så himla fort, och jag tror att jag drog i misshandlarnas kläder också, varav en vänder sig om och ber mig att inte lägga mig i och gå därifrån, så jag backar, men fortsätter skrika. En annan kvinna ringer till 112, och när misshandeln är över stannade jag vi killens sida, ända tills han åkte med ambulansen in, 50 minuter efter att vi ringt och larmat. Det tog alltså 4o min för polisen att komma och 50 min för ambulansen att komma. Helt ofattbart! Där låg han, mitt i ösregnet och hade jätteont. Han blödde och kräktes, och jag sa till honom att han garanterat fått en kraftig hjärnskakning, vilket också konstaterades på sjukhuset.

Så ni kan förstå att jag har varit upptagen med mig själv. Jag vet att misshandlar sker varje dag men jag har aldrig varit med om en, aldrig sett en. Visserligen har jag en bror som själv blivit misshandlad några gånger, men mer än så är jag inte bekant med detta. Så när jag kom hem till vår lägenhet grät jag och darrade. Det var så hemskt!

Dagen efter skulle jag egentligen träffa Lina, men jag orkade verkligen inte det. För denna upplevelse hade verkligen tagit musten ur mig. Dessutom så pissregnade det ute då.

Men igår tog vi oss i kragen och träffades. Så jag drog hem till henne och satt där hela dagen. Vi var ute en sväng och hon visade mig vart hon sökte lägenhet, och det skulle nog passa henne bra :) Hoppas hon får en nu då.

När jag kom hem vid 17-tiden lagade jag middag och därefter gick vi till shell för att hämta HM-paket till Robert, och sen gick vi och matade min farbros katter.

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0