Idag gör vi ingenting

Vaknade tidigt imorses, 06:30, och öppnade balkongdörren. Katterna tycker om att gå ut där på morgonen då det inte är allt för varmt. Det regnade och var fuktigt. Jag lade mig i sängen igen och hörde då hur en katt jamade. Det lät först som Xenna, fast väldigt långt bort. Jag fick panik och trodde att hon rymmt, så jag rusade upp ur sängen och ut på balkongen. Där satt mina bebisar på räcket som ingenting. Däremot kom det en grå/vit katt nedanför, som jamade. Så jag gick och lade mig i sängen igen. Titt som tätt vaknade jag av den jamande katten och vid 10:30 gick jag upp och gick ut till katten för att se vad det var med den. Kanske hade den gått vilse eller något. Men så var det nog inte, den hittade nog hem igen.

Annars så har vi inte gjort något speciellt idag. Vi har kollat på Mumindalen och mer har vi la egentligen inte gjort. Vi låg i sängen i nästan två timmar förut och bara låg där och pratade och tramsade. Nu sitter vi vid tv;en igen och kollat på Sprängaren. Jag funderar också på middag, hade bra gärna velat äta Tacos, men det tyckte inte Robert. Så vi får la se vad det blir för middag.

Jag kammar ju mina katter, för att de fäller så mycket och för att innekatter behöver kammas. Lucifer kan nu ligga still och sura istället för att jag behöver hålla fast honom. Men, han har nu börjat bita i kammen och skall till varje pris få fatt i den. Han missade kammen och hög mig i fingret. Satan vad ont det gjorde! Så nu fick jag ett litet, men djupt, sår i fingertoppen. Aj, aj, aj. Säger jag bara. Fick tvätta det med sårsprit eftersom att det är rötmånad nu.

Tjenixen!
/ C


Lina, håll i hatten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0