Regn, koskit och kaffe

Har nyss ätit middag; färskpotatis, sallad, falafel, kallsås och franska till. Gött som hell! Som grädde på moset dricker vi kaffe efteråt, och det är ju heller inte fy skam.

Min bror har kommit hit, tillsammans med sina vänner Jocke och Marcus. De skall spela fotboll på logen och dricka några öl. Kul för dem. De hade fått med sig ett fotbollsmål upp, som de nu satt ihop. Sen skall de sova i husvagnen, och tur är la det :) Haha.

Robert ligger på vår luftmadrass och lyssnar på musik, spionerar på nätet och kollar på film. När vi är här uppe, i skogen, så är det bara slappa som gäller för oss. Själv har jag sovit nästan 40 minuter på eftermiddagen, med Robert som huvudkudde! Så mysigt så.

Här regnar det som bare den och har gjort det ända sedan imorses, då vi kom upp till Herrljunga. Som om det inte vore nog, det stinker koskit också! Förut åkte en bonne förbi med höbalar och annan skit, snacka om landet alltså. Jag vill hem till civilisationen igen! Tur att vi ska det imorgon :)

Får se vad vi hittar på nu ikväll, kanske kan det gå en bra film på kanal 1, 2, 4 eller 6? Får kolla upp det där.
/ C

Kommentarer
Postat av: Mormor

Klart det luktar på landet ibland, men det heter lantmannagödning:) Det tål du väl?!! Vi är bondsläkt så länge jag vet tillbaka. Min farfar kom från en by vid Närkegränsen, det var på 1920-talet. De hade lantgård, körde kol från milor som de drev själva. Kolet kördes med häst drygt 2 mil genom skogen(inga vägar fanns) till masungnar i Finspång, på vintern. Mina farbröder var bönder. Min far var drev föst taxirörelse och körde egen busslinje, sedan bonde.Ungefär lika dant på mors och mormors sida. Så vi är från landet, (Bröderna Djup, sånggrupp, kolla, ha ha)Så tjena lantis. Jag har varit kontorsråtta hela livetoch kanske vansläktas lite.

Kram

2009-07-19 @ 14:26:38
Postat av: Sofia

haha ja, lyssna du på "bröderna djup" så känner du dig nog inte så ensam ;)

2009-07-19 @ 20:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0