Senaste nytt a'la Carin

Ja, eftersom att jag inte har bloggat på ett tag så har det la hänt en del. Min familj har flyttat till Herrljunga, så de senaste två helgerna har jag spenderat hos dem. Man blir ganska lätt rastlös och Robert mår lite dåligt när han är där, för han vet verkligen inte vad han skall göra. Han ligger upp på vårt rum i luftmadrassen (som mamma köpt av Anna på Rusta) och gör absolut ingenting. Jag själv blir också rastlös och frågar om vi inte borde åka in till Herrljunga för att handla lite mat eller så. Oftast blir svaret nej, men vi har gjort det ändå. Den kommande helgen kommer min mormor och morfar ner för en titt över dagen på huset, vet dock inte om jag/vi kommer åka dit på lördagen. Har inte bestämt oss, däremot lutar det åt det hållet.

Annars har jag/vi varit mycket upp på Hörnemossevägen hos Roberts föräldrar. Vi, eller snarare Robert, har hjälpt dem rensa källaren, vinden och förrådet så att ytan är nu otrolig. Det trodde jag aldrig att det var så stort i källaren. Haha. Mycket grejer har slängts kan jag lova. Vi åkte även med dem till ICA Maxi i Alingsås igår, jag behöve köpa trosor och BH, och tänkte att Maxi fick duga för stunden. Dock kom jag hem med fyra par trosor men ingen BH. Alltså, storlek 80D är banne mig inte kul att ha ibland, iaf inte när man skall leta BH.

En annan grej vi har gjort på Hörnemossevägen är att rensa deras avlopp. Och jag tackar gud, trots att jag inte är troende, över att jag har varit förkyld och tät i näsan så att doften inte riktigt har varit lika genomträngande hos mig som hos andra. Men idag kände jag verkligen hur det luktade, och det var då banne mig inte kardimumma som lukta.

Roberts syster Veronica kom igår (onsdag) tillsammans med barnen, Jonathan, Isabell och nya stjärnskottet Sofie. Världens sötaste barn, lite svåra att charma ibland dock, men är men envis som jag så går det tillslut. Sofie låg mest och sov i vagnen. När hon vaknade fick jag ta upp henne och gick runt med henne i min famn en bra stund då Veronica var lite upptagen. Världens mysigaste stund var det :) Och nu har jag glömt att säga detta med, tror jag, Robert skall ju bli gudfar till Sofie. Och då skall jag sno henne så mycket som jag bara kan, speciellt nu när jag snart har körkort ;) haha.

Nu ska jag nog försöka sova, så jag slipper vakna så sent som jag  gjorde idag. Får ju panik så att det skriker om det när jag sovit bort hela förmiddagen! 11;45 när man nästan är 22 år är banne mig inte en okey tid att vakna på.
/ C



Lina, jag vill bara säga att saker och ting kommer att ordna sig. Allt som händer, sker av en anledning. Jag vill bara säga att jag tänker på er, och finns här om det skulle vara så. Dock vet jag som sagt inte om jag kan komma på lördagkväll till dig, men annars har vi ju en hel vecka på oss, du och jag, som vi kan utnyttja och hitta på något kul tillsammans. Puss och Kram ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack Carin!

2009-07-17 @ 12:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0