Ute i skogen, med andra ord, Herrljunga

Sitter hemma hos mina föräldrar nu. Jag och Robert ska vara här över natten bara, åker hem till Gråbo imorgon. Vi är här för att min mormor och morfar är här. Och dem träffar man inte alltför ofta, eftersom att de kommer från Tjällmo, Motala, Östergötland. Ses några gånger om året, så jag tänkte att jag skulle pallra mig upp en stund. Dessutom har mamma och pappa skaffat sex hönor, varav en är en tupp, som heter Otto! Haha. De andra har jag döpt till Pruseluskan, Prillan, Agda (tyckte morfar), Kling och Klang. Däremot vet jag bara vem Pruseluskan är för hon är grå. De andra är mörkabruna respektive ljusbruna, och jag har inte märkt någon skillnad på deras utseenden än. Jag får ta och studera dem senare..

Det är en anonym som kommenterat min blogg inatt, två gånger. Synd att jag inte vet vem det är, men jag känner nog personen efter som att hon/han frågade om jag gått ner i vikt. Och svaret på den frågan vet jag inte. Detta eftersom att jag inte vägt mig på 1½ månad, för vår våg är mongolid. Sedan tycker jag själv inte att jag har gått ner något, trots att jag varken äter godis, snacks eller bullar och kakor. Har inte gjort detta på över 2 månader. Men jag hoppas ju självklart på att jag själv skall känna av någon form av viktnedgång, men än så gör jag inte det. Däremot är det ju kul att utomstående ser lite skillnad. T.ex. min mormor påpekade det förut, att jag gått ner. Men jag själv märker inget. Får kanske ta och ställa mig på vågen ändå, trots att den är mongolid, och se vad den skriker ut? :) Glad blir jag iallafall, av sånna kommentarer. Tack du anonyma :)

Och ja, ännu ett svar till den anonyma. Det är min mormor som kommenterar min blogg då och då. Hon är 63 år och bloggar själv. Dock har jag inte henens adress, för man måste vara medlem i en tidning för att kunna läsa hennes blogg. Men visst är det lite fräckt, hon är ganska modern trots allt. Och som om det inte vore nog, hon har MSN också ;)

Nej, nu ska jag dricka kaffe. Återkommer senare!
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0