090613

Sitter i kontoret/gästrummet vid vår nya dator. Ja, ni hörde rätt! Vi har köpt en helt ny dator samt skärm. Dock fick vi skärmen av Reine och Mervi, mina svärföräldrar alltså - Tack! Var absolut inte tänkt att de skulle betala skärmen, egentligen var det inte ens tänk att vi skulle köpa en ny skärm då vi hade en fullt fungerande bastant, grottklump från 1800-talet.. Haha, nej så gammal är den inte, men gammal är den. Robert har valt allt för jag kan inget om datorer på det sättet, dessutom är jag för snål när det gäller prylar. Men, den är tydligen väldigt, väldigt, bra. Jag sa till honom att huvudsaken var att mitt nya spel, sims 3, funkar på den. Vilket han garanterade. Konstigt vore ju annat när vi pungat ut 6500:- på en dator, utan skärm.. eller?

Vi var äve på IKEA och köpte två nya kuddar till oss. Sånna där speciella "sova-på-sidan-kuddar", så hör ni inte av mig alls imorgon innebär det att jag fortfarande sover. Annars köpte vi en rund dörrmatta samt tre lampor. Vi har knappt några ljuskällor i vår lägenhet och har inte fått tummen ur att köpa heller, men nu köpte jag några i alla fall. De är fina och duger bra!

Har städat lite här hemma idag, bäddat rent och dammsugit samt satt upp både dator och lampor. Vart så fint så. Vi börjar få lite ordning här hemma, så som jag vill ha det - men än är vi inte där! Allt skall ju kosta så mycket pengar hela tiden. Och jag VÄGRAR ta något på avbetalning. Både jag och Robert är överrens om att det ända vi skall ta på avbetalning/lån är bil och hus. Det är allt. Allt annat sparar vi ihop, vilket vi hittills har gjort. Tänkte efter lite förut, på hur mycket pengar vi lagt ut på teknikprylar sedan vi flyttade ihop - 30 000:- kom jag fram till.. Helt sinnessjukt mycket pengar på bara två år. Men men :)

Imorgon skall jag leka hemmafru och baka bröd! Italienskt bröd, det är gör gott! Nej, nu kom Martin, så jag får la hälsa lite på honom med.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0