Avslutning med tjejerna

Igår träffades vi för en avslutning på Strike med lite öl/cider. Gör trevligt, och jag kom som vanligt sist. Börjar bli tradition nu :) Hade en väldigt seg omgång när jag knappt slog ner någon kägla. Dock slog Lina för mig en gång när jag var på toaletten. Hon hade tydligen sagt; "Jag gör som jag brukar" till Sofia, och visst höll hon sitt löfte och slog en strike för mig! Haha. Annars missade jag hela omgången, kloten kom endast i rännerna. Typiskt! Men men, jag går med huvudet högt trots mitt förlorande :)

Stannade inte så länge dock. Bowlade och därefter var det dags att dra sig hemåt. Var hemma i Gråbo igen vid 22-tiden, utan nycklar, dem hade Robert tagit när vi pussade hej/då vid bussen - han hittade inte sina och jag skulle ju iväg. Väl vid dörren så var det låst och jag ringde på dörren länge och flera gånger. Ringde hem till oss och till hans mobil... men tror ni att han kom och öppnade? Nej! Så där stod jag, klockan 22, utan nycklar och ofantligt kissnödig. Knappt hade jag pengar på mobilen heller. Så det vart ett snabbt samtal hem till mamma och pappa då jag argt sa till dem att köra racer ner till mig med min extra nyckel för annars skulle jag kissa på mig. Mamma kom som ett spjut.

När jag kommit in så ligger Robert på soffan i kalsonger, strumpor och t-shirt och dreglar. Ugnen var på, efter som att jag bad honom sätta på den, och tv;en var på. Jag försökte väcka honom flera gånger och dra honom bort till sängen. Men det gick inte, då vart jag irriterad och sa till honom att han får la ligga på soffan och dregla då. Att han ska till jobbet morgonen därpå är hans ansvar, inte mitt. Så jag gick och la mig och brydde mig inte om honom. Dock hade han vaknat imorses med ett ryck och funderar på vad han gjorde i soffan och om jag var hemma, för han visste om att han inte låst upp för mig, eller mött mig vid bussen som han skulle. Så han tassade bort till sovrummet och där låg jag och sussa. Helt ovetandes om att jag inte kommit in och var förbannad. KARLAR!

Nåja, tur att mamma och pappa har en extranyckel.. Annars vet jag inte vad jag hade gjort :/
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0