Har han tagit tag i det nu?

Robert ringde nu och vi pratade lite kring mötet som de haft nu på morgonen, på hans jobb. Jag frågar alltid vad de har pratat om och vad de sagt, för jag är så nyfiken, eller så beror det på mitt kontrollbehov? Jag vet allt, eller nej, mycket, om hans jobb. Hur som helst sa Robert att de skall börja med deras samtal med chefen nästa vecka. Och detta har jag/vi gått och väntat på sedan i april, eftersom att man vanligtsvis har dem då. Då vet vi om han får löneförhöjning och annat. Jättebra tycker jag då vi inte är så rika, om man säger så. Speciellt inte under sommarmånaderna, då jag har sommarlov och inte får bidrag från CSN - jag jobbar rumpan av mig på sommaren, men lönen kommer inte förrän månaden efter.

En annan sak som de garanterat kommer att ta upp på samtalet är frågan kring ett körkort för Robert. Han har inte sagt sanningen till dem han haft samtalet med, de andra gångerna. Utan han har sagt att han är på gång med körkortet, vilket inte är så smidigt gjort utav honom, då han knappt varit i närheten av att ta tag i det. Så jag sa det till honom nu att de kommer garanterat ta upp det där med honom, och vet ni vad han säger då? - Carin, jag har ringt idag. Men de öppnade inte förrän vid 13 tiden. Jag skrek inombords av lycka! Men, jag skall inte hoppa högt förrän jag vet till 100% att han ringt, för det där har han sagt förr.. Men han ville inte komma till samtalet, igen, utan att ha tagit tag i deras krav på honom. Han sa också att OM han hinner börja köra innan samtalet är, så skall han fixa intyg på att han verkligen börjat, för att kunna bevisa att han tagit tag i det.

Min man är duktig! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Vad bra! :) Har hört och läst överallt att både böckerna och filmen är suveräna, så jag blir nog inte besviken!

2009-06-15 @ 14:35:29
URL: http://illya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0