Husköp?

När vi var uppe hos Mervi och Reine dök frågan upp om vi ville köpa deras hus eller inte. Jag har sagt att om jag ska stanna i Gråbo så vill jag ha ett hus på den vägen där Robert är uppväxt. Robert själv vill köpa huset. Det har absolut potential men behöver dock renoveras och piffas till för att få det så som jag vill ha det.

Grejen är den att de är sugna på en bostadsrätt i Kortedala, och det skulle eventuellt snart bli till salu. Frågan är ju bara om vi skulle klara av ett husköp? Speciellt med tanke på att Robert är den ända som verkligen har en fast inkomst, och jag har ju mitt csn stöd, men inte under sommaren. Robert kommer dessutom stiga i lön nu under detta året, eftersom att han inte går som lärling längre. Och jag måste jobba varje ledig dag från skolan isåfall, för att vara säker på ekonomin.

Vi är absolut intresserade, men frågan är om vi klarar det. Reine sa i och för sig att han hjälper oss i början innan vi får ordning på det.. Men ja. Vi får la se hur det blir. Har ingen aning om vad huset skulle kosta oss att köpa heller för den delen. Men vi måste nog sätta oss för att räkna på allt detta.

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0