Midsommarafton

Då har dagen kommit som kallas för Midsommarafton. Tycker egentligen inte att det är något speciellt, men jag kommer ihåg att jag älskade midsommaren som liten. Vi höll alltid till i Sjövik, på gården, och dansade runt stången och sånna saker. Nu, såhär i vuxen ålder, är det fylla eller seriös middag som gäller.. Låter det lockande? Nja, tror inte det. Däremot kan jag tänka mig att dem med barn tycker att det är kul med Midsommarafton, just för barnens skull och man hittar på roliga saker. Kanske kommer jag uppskatta denna afton i framtiden? Och kanske kan det tänka sig att bli bättre väder, än bara regn, regn och åter regn.

Hur som helst började ajg dagen med ett dopp i mitt badkar tillsammans med en bok, där låg jag i en timma och gottade mig. Sen fixade jag håret så att jag slipper göra det senare och nu sitter jag här. Skall snart hoppa ur handduken och inspektera garderoben för tänkbara plagg att bära. Vid 14 tiden kommer min familj, utan min bror - han är i lysekil, och så går vi ihop upp till Roberts föräldrar för att fira hela dagen där. Först blir det lunch och ikväll är det grillning, oavsett väder.

Vad hittar ni på idag?

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0