andra mars tjugohundranio

Sitter vid mitt matbord i köket. Disken vimlar över diskhoskanten, borde diska? Får göra det sedan, har bättre saker för mig just nu. Som att plugga och fundera på om jag behöver läsglasögon. Har kommit fram till att jag nog behöver det, för ibland när jag suttit länge framför tven eller läst länge blir bokstäverna liksom suddiga, dessutom blir jag trött om det blir för mycket text länge. Är det ett tecken då må tro? Ärligt talat är det ju inte konstigt om jag skulle behöva glasögon då både mamma och pappa har det. Mamma har haft det sedan hon var 13 år och pappa har skaffat sig det på senare dagar. Så varför skulle inte jag drabbas? När jag tänker efter har nog alla i min släkt glasögon, förutom mina kusiner då.. vad jag vet i alla fall :) Men men, det återstår att se. Jag hoppas dock inte på att jag behöver det, jag passar inte i glasögon! Ser ut som en arg och sträng gammal skolfröken. Visserligen skall jag bli förskollärare, men bara för det behöver man väl inte skaffa sig glasögon och se elak ut? Nej tack!

I lördags var det tjejmiddag hemma hos Lina. Det var jättemysigt och kul! Trevligt. Vi åt god mat, avokadosoppa med creme fraiche och löjrom (som jag inte åt) till förrätt. Hasselbackspotatis, fläskfilé (som jag inte åt), sås, sallad och bönor till huvudrätt. Och sist, men inte minst, en god marängvaniljbärtårta (vad hette den nu igen?) till efterrätt. Allt var helt utsökt gott! Dessutom mixade Lina Mojitos (Moskito) till oss, som blev godare och godare för varje gång :) Vi spelade spel, drack vin, umgicks, pratade och hade det riktigt, riktigt kul! Därefter gick vi ut på stan, vid 00 tiden. Fruktansvärt mycket folk, och poliser. Troligen eftersom att det var lönehelg, men ändå! Vi hamnade på Berså, där jag aldrig varit - men det var äna mysigt där. Ett lagom litet ställe. Åkte däremot hem vid två tide med Maria, och så mötte pappa upp mig i Björsared. var hemma runt 3-tiden. En mycket lyckadkväll! Nu väntar vi bara på att alla bilder skall komma upp på facebook :D

Nu skall jag fortsätta plugga, och dricka mitt te.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vaniljdröm heter den.. Har du aldrig varit på Berså?

2009-03-02 @ 14:33:01
URL: http://oolinaperssonoo.blogg.se/
Postat av: Carin

Nix, näver äver. Första gången :)

2009-03-02 @ 14:50:48
URL: http://fortrollamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0