Pluggandet

Sitter hemma idag och pluggar. Har nyss läst "Nya Lus-boken", en bok om läs- och skrivmetoden, hur man som lärare kan se att barnet utvecklar sin läs- och skrivförmåga, osv. Intressant? Nja, sådär måste jag nog säga. Även om vissa grejer tilltalar mig så gör inte hela boken det. Har i alla fall seminarium över nätet om den boken och "God läsutveckling". Haft hela veckan och har fram till måndag. Så ja. Skall skriva mer, har bara skrivit fyra inlägg än, men jag vet inte vad jag skall skriva denna gången. Förra gången vi hade seminarium över nätet skrev jag massa, kring 15 inlägg tror jag det var.

Skall snart ta och laga mig lite lunch. Det börjar nämligen kurr i kistan. Jag satsar på ris, vegetariska vårrullar och pingpong-sås (sweet chili sås). Vi har alltid kallat den såsen för pingpong-sås i min familj. Fråga mig dock inte varför, för det vet jag ärligt talat inte :) Märkligt va?

Snart kommer nog Jenny också, men hon har som sagt redan lunchen fördig för hennes del - hon har pizza kvar sedan igår som hon allt får ta och värma upp.

Nej, men om man kanske skall ta sig ett race med dammsugaren? Har redan diskat och bäddat sängen i alla fall. Var klar med all disk vid nio tiden imorses, så ja :) Jag var uppe med tuppen, 6:45. För jag var tvungen att väcka Jenny samt att fixa frulle till oss. Men hon var så nervös för skolan så hon kunde bara dricka ett glas oboy.

Träning ikväll, är jag en hurtbulle ändå må tro?
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Lina

HURT bulle där!

2009-03-06 @ 14:57:26
URL: http://oolinaperssonoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0