Ve och fasa, gud vad snuskigt!

Jag har nu brottats klart med disken. Skönt att allt äntligen är rent!  När jag ställde in den rena disken, innan jag började diska allt annat, upptäckte jag att Robert minsann hade fuskat med disken! Jag ringde honom och sa att jag hittat en mugg, som var full med intorkad marmelad. Vet ni vad hans försvar var? "Oj, jag var visst lite full när jag diska.". Hallå eller, diskar man så diskar man ordentligt, annars kan man lika gärna skita i det. Nästa gång han har diskat skall jag banne mig stå som en hök över hans axel och inspektera minsta lilla millimeter på proslin, bestick och glas innan han får godkänt. Nejvars, kanske inte riktigt så, men nästan.

När jag väl skulle sätta igång med disken, upptäckte jag en annan vidrigt snuskig sak. Nämligen att mister R inte har sköljt ur sina matlådor!!! Vet ni vad jag hittade i hans matlådor? Det skall jag säga - FULLT MED MASSA ÄCKLIGT MÖGEL! Ena lådan var så vidrig att jag var tvungen att slänga den. Fy sjutton vad det stank mögel. Snuskigt, snuskigt, snuskigt! Sen att det stank mögel under hela diskepisoden var ju heller inte så kul. Blä, blä, blä. Jag hatar mögeldofter, mår riktigt illa av det. Så när jag upptäckt detta vedervärdiga ringde jag självklart upp den åtalade.. Och han bara skrattade, typ. "Jag orkar inte skölja ut jämt.". Men jobbigt? Nej! Usch. Jag skall giva honom på moppo :)

Förutom detta snuskiga så har jag också fronterdiskussion nu. Men det är ingen annan än jag som skrivit där. Jag har i alla fall startart båda våra diksussioner hittills.. Heja mig, heja mig, heja mig. Hoppas man får betyg på vem som startar först också? :)

Nej, om man skall ta och koka sig lite te?
Tjipp.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag startade våran diskussion först också! Hoppas det är + i kanten..vi är allt riktiga fjäskisar!

2009-03-02 @ 18:51:21
URL: http://oolinaperssonoo.blogg.se/
Postat av: Carin

Är man inte grym på teorin så får man fjäska ;)

2009-03-02 @ 19:21:20
URL: http://fortrollamig.blogg.se/
Postat av: Lina

Bläää! Smisk borde han ha!

2009-03-02 @ 19:42:06
URL: http://oolinaperssonoo.blogg.se/
Postat av: Carin

Japp, det borde han. Men det har han inte fått än :)

2009-03-02 @ 22:41:28
URL: http://fortrollamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0