Eurovisionkvällen

Det började inte särskilt bra för min och R;s del. Vi bråkade, eller ja, han vart sur för att diskborsten låg längst ner i diskhon, under disken. Men det är ju bara till att ta upp den, men tydligen inte. Då var den äcklig och bla bla bla. Tillslut slängde han diskborsten i väggen, då blir jag förbannad för det är faktiskt inte han som betalat renoveringen i köket! Då säger han; "Men Carin, det är bara en vägg!". För mig var inte den väggen BARA en vägg, för mig var det mina pengar. Okey, det vart inget stort märke, och man ser det absolut inte, om man inte står på 10 cm avstånd och studerar väggen, men ändå! Det hela slutade med att han vägrade följa med ner till Anna och Johan, han skulle minsan sitta uppe i vår lägenhet ensam. Han bad mig gå därifrån, vilket jag gjorde. Jag var nere hos Anna och Johan, släppte några tårar, och sedan var det bra för min del. Vi grillade kött (till dem), gjorde klyftpotatis, sallad, baguett och världens godaste dressing. Maten var helt underbar god.

Själva Eurovision kollandet var också bra. Vi tre mös ner oss i soffan och drack cola zero. Gör trevligt. Sen somnade Johan. Och då tog vi fram lite ost och kex, ja, vi får äta det. Och nu har jag hållt mig borta från sådant i närmare tre veckor så det var jättegott med lite kex, ost och vindruvor. mumma.

Var hemma strax innan 24:00, för då hade både Anna och Johan somnat, men Norge ledde ju överlägset ändå.. Jag kollade på någon film som hette "Klienten" när jag kom hem, den slutade vid 2:30, och då gick jag och lade mig..

R är på konfirmation just nu, kul för honom. Jag själv ska ta mig en kopp kaffe, kolla på "Gilmore Girls" och därefter dra ett röjj med städningen.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0