Framtids planer

Har suttit på min balkong, tillsammans med Anna, och druckit kaffe. Vi talade om att hon har hittat ett jättefint litet hus ute i Härryda Kommun. Jättegulligt var det. Det är dit de kommer dra sig i framtiden, men ärligt talat vet jag inte riktigt vart jag vill bo. Jag skulle gärna vilja ha ett hus ute vid havet, där man kan gå ner till stranden och ta ett dopp. Ta med sig barnen och fiska krabbor vid stenarna osv. Framförallt tänker jag på Roberts klagande när det gäller värmen. Ute vid havet så blåser det alltid, vilket i sin tur gör att man inte känner av värmen på samma sätt som man känner den här. Och jag skulle nästan kunna göra vad som helst för att slippa klagandet på solen och värmen. Problemet med hus kring havet/Göteborg är att de är så fruktansvärt dyra, i alla fall om man kollar åt Askim-, Hovås- och Onsalahållet.. En vanlig svenson har inte direkt råd med det, eller, jag vill snarare inte vara skuldsatt resten av mitt liv.. Men, jag kan tänka mig Torslanda och lite så, fast där är det också dyrt.

Robert vet heller inte vart han vill bo. Men en sak är säker, jag tänker inte bo kvar i Gråbo. Det vill jag inte. Och trivs man inte på andra ställen, så får man la ta och flytta tillbaka till Gråbo, det är la inte så mycket mer med det? Jag känner bara inte att jag har något kvar här, i min barndomsort/kommun. Farmor är död och resten av min familj flyttar till Herrljunga 1 Juli.. det finns inget som håller mig kvar här, förutom då att Roberts föräldrar fortfarande bor här, men de leter också efter annat. Och farmor/farfars grav får jag väl åka hit och titta till lite då och då, det är la egentligen inte så mycket mer med det. Eller?

Sitter just nu i vår säng, tillsammans med två utslagna katter. Lucifer och Xenna var ju "på kollo" uppe hos mamma och pappa i helgen, då vi var i Finspång. Tanken var att de skulle få lite semester och få gå ute. Xenna låg dock bara uppe på andra vången och sov, när hon inte jagade de andra katterna vill säga.. Hon är banne mig en liten, men tuff kattflicka.. Helt otrolig. Lucifer däremot, han ville tydligen ut direkt när han kom upp till huset i torsdagskväll. Men det fick han inte. Däremot gick han ut på eftermiddagen på fredagen. Och i lördagsmorse gick han också ut, och kom inte tillbaka på 1½ dygn. Mamma och Pappa var ute och letade efter honom och var jätteoroliga att ytterligare en katt hade dött för oss.. Men på Söndageftermiddagen kom han lugnt hem, som ingenting. Och mamma brast i gråt för att hon varit så orolig för honom :) Haha. Där lurade han allt sin mormor ;) Så nu säger mamma att han inte får gå ut hos dem mer, bara i sele och om jag är med. Stackarn.

Nej, nu ska jag börja lite smått med middagen, pastasallad.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0