Hemma idag

Ja, egentligen skulle jag vara i skolan och sitta på en föreläsning. En föreläsning som egentligen är ganska viktig, enligt mig. Eftersom att jag läser en kurs om matematik just nu, går vi igenom alla de olika matematiska sätten - addition, subtraktion, multiplikation, division och bråk. Idag skulle föreläsningen handla om det sistnämnda, bråk. Men vad gör jag just nu, om jag inte är i stan på föreläsning? Jo, jag sitter i sängen och vaknade för någon timma sedan. Kunde inte sova inatt, som ni säkert redan märkt. När klockan ringde imorses så gick mina ögon, bokstavligen talat, i kors. Jag var så fruktansvärt trött! Jag har inte sovit ordentligt inatt, jag försökte somna, ibland lyckades jag slumra till. Men jag vaknade lika fort som jag somnat, känns det som i alla fall. Så här sitter jag nu, med dåligt samvete över att jag inte befinner mig i skolan, utan i sängen istället. Skit också! Men, jag får la se om jag kan få kolla på någon annans anteckningar i basgruppen, så att jag får ett hum om vad de talat om och gått igenom.

Som sagt, jag är fasligt trött. Har inte ens ätit den obligatoriska frukosten än, eller vägt mig.. jag tror jag kör på måttbandet istället. Men Finspångs trippen har bara erbjudit mig skitmat.. Så jag tror inte att det är någon större skillnad faktiskt.

Det låter som om det regnar ute, ganska kraftigt, närmare sagt en åsskur? Ska nog dra upp mina persiener och kolla ut. Öppna balkongdörren och få in lite frisk luft..
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0