I väntan på ...

... sen lunch/mellanmål/middag (?). Ja jag vet inte vad jag ska kalla det riktigt. Eftersom att jag har ätit frukost, men inte så mycket mer. Nu är både jag och R hungriga, så jag slängde in lite pommes i ugnen och steker lite köttbubullar till R. Vi måste äte lite innan vi grillar med Anna och Johan ikväll. Annars kommer vi vara vrålhungriga. Passade också på att marinera två kotletter till R, så slipper vi köpa det sedan - onödigt när man ändå har det hemma.

Igår lånade vi Johans tre boxar med Friends. Kollade en del på det igår, tänkte fortsätta till maten. Då vi faktiskt äter, för ofta, framför tv. Vet inte varför det har blivit så, jag är inte uppvuxen så och inte R heller för den delen. Men vi har, under våra 2 år och 2 månader som vi bott ihop, nästan alltid ätit framför tv. Kan det bero på att när man flyttat hemifrån så älskar man själva tanken att få göra precis som man vill, och fick man inte äta framför tven när man bodde hemma, så tar man ut det när man flyttat hemifrån. Det är i alla fall min teori, men om det stämmer är en annan femma. Hur som helst så ska vi kolla på Friends snart.

Vid 17-tiden ringer Anna, då ska jag möta henne vid affären så skall vi shoppa loss, med mina sista kronor, inför ikväll. Vi har inte diskuterat alls vad vi skall äta, bara att vi ska grilla. Men resten vet jag faktiskt inte. Vi får la se vad kvällen har att bjuda på. Vi ska också kolla på Eurovision Song Contest ikväll. Spännande!

Idag är jag sötsugen till tusen
. Blundar jag så ser jag chips, choklad och massa fika framör mig. Men det är slut med det där nu. Jag ska bli smal och smärt! Och på tisdag har jag inte ätit sådant på tre veckor. Det är faktiskt väldigt bra gjort utav mig, och Anna. Visserligen så äter jag ju pommes, men man måste faktiskt få äta mat, och hjälper det inte att ta bort sötsaker så får jag börja kolla igenom vad jag äter för middag. Dock tycker jag inte att det är så farligt faktiskt.

/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0