Kvällspromenad med Pörnill

Tog en sväng om med Pörnill och hennes bebismage förut. Hon berättade för mig att hon varit på sjukhuset idag för att hon "läckt", men det var ingen fara, bebisen var inte på väg, inte än i alla fall. Men hon skulle tydligen vara beredd på att den kunde titta ut närsom helst. Spännande va?! Kanske kan jag få lov till att kalla mig för tant Carin när han ploppat ut :)

Vi gick en liten runda, lite längre än jag brukar gå när jag går åt det hållet, men ganska lagom för en promenad med en gravid. Inga backar och bara slät mark, typ. Vi skämtade om att hon kanske skulle föda när jag lämnade henne vid torget och att hon i så fall skulle ringa mig som skulle få springa tillbaka till henne. Men seriöst, tänk om det händer? Tänk OM vattnet går när jag är där. Vad ska jag göra då? Hur kommer jag reagera? Jag kommer antagligen bli ett nervvrak och inte tänka klart för fem öre. Haha. Men ändå, det skulle vara fräckt :)

Efter vår promenad satt vi 1½ timme på trappan vid hyreshuset och rökte, inte jag alltså, men Pörnill och Daniel. Satt där och tjötade om allt mellan himmel och jord, hur stora tuttarna blir när man är gravid, om syskon och lite till. Trevlig kväll :)

Nu sitter jag i soffan (vart annars?) och myser med min man, eller ja, myser och myser. Han pillar sig mellan tårna i denna stund och kollar på tv. Och vad gör jag? Jo, sitter vid datorn och kollar bloggar och min facebook.

Imorgon kommer Lina till mig, har inte träffats på närmare en vecka nu! uj, uj..
/ C

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är självklart att du får kalla dig tant Carin och det ska jag lära honom också, haha! ;D

Det var jätte trevligt, blir så glad att träffa både dig och Sandra för vi har alltid något och prata om.



Om vattnet kommer gå när du är i närheten, det hade varit roligt och se din reaktion. Du hade nog sprungit runder tror jag och Daniel faktiskt och fått mer eller mindre panik jämfört med en annan! :P

2009-05-14 @ 15:36:24
URL: http://pilliiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0