Min katt rymmde igår ...

... därför har jag haft dålig uppdatering.

I vanliga fall brukar Lucifer komma springandes när man kommer hem. Men det gjorde han inte går, men jag reflekterade inte alls över det. Jag satte mig vid datorn en stund och sedan ringde jag Anna, som frågade mig om någon av mina katter hade rymmt, vilket jag inte kunde tro för fem öre... Men så såg jag ett hål i nätet för balkongen, och den enda katt jag kunde se och hade sett var Xenna.. Paniken rann över mig och jag blev helt hysterisk och undrade vart min älskade katt var. Så jag sprang ut och ropade på honom och lockade, men inget katt kom. Allt jag såg framför mig var att Lucifer var död, precis som Sally.. Och jag tänkte att jag var en dålig matte som inte gav honom tillräckligt mycket med kärlek och frihet.. Tillslut kom han fram, och då tog jag honom och sprang in. Jag darrade i hela kroppen och vart helt matt. Min älskade bebis! Robert lagade nätet och hädanefter får de inte gå ut på balkongen när vi inte är hemma..

Tydligen hade han suttit nere hos Anna igår vid 14-tiden och varit med henne på balkongen. Men hon fattade inte att det var min katt och schasade bort honom. Men hur ska hon kunna förstå att det var min katt? De är ju inte ute och springer, eftersom att de är innekatter.. Klart att hon inte misstänker det. Men hon tyckte att han var väldigt "hej vi känner varandra", för hon föröskte jaga bort honom med ett kuvert, men utan lycka. Sen gick hon in, och när vi hade pratat vid 17:45 tiden så såg hon honom och släppte in honom, men han sprang ut genom ett fönster.. Så ja :) Tur var det i alla fall att han kände Anna, kanske var det därför som han stannade i närheten av hennes balkong (vi bor ju ovanför).

hur som helst, nu är han hemma och jag är lycklig :)
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0