Nya tag

Sitter här nu, vid den stationära datorn, och skall äta lunch. Felix Grönsakssoppa och ett glas vatten. Nu när jag äter regelbundet så är jag hungrig och vill ha mat, R säger också att det kan vara en effekt på varför jag stått still i vikten nu, för att jag börjat äta ordentligt, eller i alla fall bättre än jag gjorde förut ... Så nu är det nya tag som gäller. Jag måste släppa detta nu, köpa mig en ny, digital, våg (!) istället för vågen vi köpte på Rusta (Annas jobb) för 19 kronor.. Jag skall slänga våran våg, visst den är fräck med en smile på, men så otroligt kass! Skall troligen låna Annas och Johans våg över natten, väga mig imorgon, och se den exakta vikten osv. Så snart jag har råd med en digital våg ska jag köpa en.

Drack två koppar kaffe med Anna för en stund sedan. Hon har klippt sig kort, och visst kändes det ovant att se henne så, men det var faktiskt fint. Lyckat! Kul med ett nytt "jag". Jag skall med klippa mig, så fort jag får råd. Skall klippa mig kort som Frida gjorde på mig i November. Jag gillade den frisyren, men jag är så dålig på att underhålla det. Växte ut snabbt och nu är det långt igen. Blä.

Var och handlade på Bonum förut med. Jag vet att jag sagt att jag skall sluta handla där, men det går sådär, framåt i alla fall. Hur som helst så köpte jag bara nyttiga saker. Massa bönor, morötter, jordgubbar och te. Här skall rasas i vikt!

Lovade min syster Jenny att ta en promenad med henne när hon kommit hem från skolan. Så det ska jag göra sedan. Därefter ska jag laga Chili sin carne och sallad (ris till R), ett storkok får det bli. Skall ha med mig till skolan imorgon och R likaså. Ikväll skall jag och Anna dessutom gå våran mördarrunda, med stavar.

Nu ska jag spela sims (pilutta dig Lina!) och äta lunch.
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0