Promenad med Sandra och lilla Leia

Sandra och Leia kom över till mig vid 13-tiden. Hon ville se hur min lägenhet var, hur jag bodde osv. Självklart! Har ju sagt till henne att hon gärna får komma upp och att jag ska bjuda in dem, men så är jag inte den snabbaste i världen och dessutom ganska tankspridd, så jag har inte haft en tanke på det, alls. Men så sa Sandra idag att hon och Leia kommer över. Det var bara till att slänga sig in i duschen och dra på ett par kläder. Sedan stod de utanför min dörr, typ. Jordgubbar hade hon med sig också, som hon dessutom lämnade här. Haha, mumma :)

Leia satt på balkonggolvet och lekte med sina leksaker. Mina katter, Lucifer och Xenna, var lite nyfikna, men itne så nyfikna som jag trodde att de skulle vara. Lucifer blängde lite på lilla Leia och undrade vad det där var för litet, medan Xenna verkligen tryckte sig mot balkongväggen för att inte nudda Leia. Dock var hon framme och sniffade på Leias tår. Sedan skulle Leia sova, efter amning, så då gick vi en promenad. Halva hörnemosserundan, det som är barnvagnsvänligt, om man säger så.

Tycker det är kul att vi har börjat träffas och umgås igen. Vi var trots allt bästa kompisar förr. Det känns precis som förr, samma humor, samma skratt, samma tankar, ja allt. Dock har vi växt upp och blivit något mognare än vad vi var när vi slutade gymnasiet, sommaren 2006. Hon och Patrik har bildat familj, fått lilla Leia. Världens sötaste unge! Så glad och go hela tiden, varje gång vi träffas. Och det gör inte mig något att Sandra inte har samma planering och sådant som jag. Utan att hon mer måste göra något när Leia är på humör, om man nu kan uttrycka sig så? Jag tycker bara att detta är kul! Och jag själv längtar väldigt mycket efter en egen bebis, hade gjort allt för ett eget barn.. Och snart ska Pörnill föda också, 21 Juni!

Så Sandra, om du läser detta - tack för allt, för barndomsminnen som vi har, för tonårstiden, för allt, ja verkligen allt :)
/ C

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag lovar vännen att snart så är det din tur också! :)

2009-05-13 @ 23:06:28
URL: http://pilliiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0