Roadtrip till Finspång...

.. Yes, har varit där över helgen. Var la som vanligt. Skönt att komma upp, men skönt att komma hem sen igen.

Var en vända i Finspång, på systemet och Viberga. Skulle handla lite, visa Anna och Johan vart jag hållt till på somrarna (i mina yngre dagar...) och lite så. Stannade på Lövdungen för lite lunch, hungriga som bare den. Upptäckte dock att de inte hade något vegetariskt, så det fick bli en pommestallrik endast. Tjejen som jobbade där var väldigt otrevlig och blängde en del. Funderade på om jag kände henne eller om hon visste vem jag var, upptäckte tills sist att hon är (var?) tillsammans med mitt X, Stefan.. Kasnke därför hon var så förbanant sur och otrevlig. Men antar att det lätt blir så när man inte kommer från Finspång... Nåja, fick en hälsning från X;et i alla fall, via Dana. Vart helt paff, har inte hört något från honom på över 3 år, han fick la inte ha kontakt med mig.. Haha.

Väl i stugan så grillade vi, spelade spel och drack en del vin/öl. Var jättetrevligt och mysigt. Var även en sväng ner till gården och klappade fåren, korna och hästarna. Hälsade på släkten och snodde lite tändvätska till grillen.

Idag var vi och hälsade på mormor och morfar i Tjällmo. Lämnade vattendunkarna och tog oss en snabbfika. Därefter åkte vi hem, stannade och käkade på burger king i Linköping. Först körde vi fel och hamande mitt i Linköping, jag kan inget om den staden i princip, förutom vart IKEA ligger. Men vi hittade tillslut till Burger King. Tog oss 2,5 timme att komma hem till Gråbo från Linköping, så Johan gasade på ganska bra där. Men det var skönt att komma hem relativt tidigt i alla fall, 17:45.

Imorgon är det skolan, och just nu känner jag inte alls för det. Är så fruktansvärt trött och vill bara sova. Men men, jag får la masa mig upp ändå, det är ju min plikt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

"Stannade på Lövdungen för lite lunch, hungriga som bare den. Upptäckte dock att de inte hade något vegetariskt, så det fick bli en pommestallrik endast. Tjejen som jobbade där var väldigt otrevlig och blängde en del. Funderade på om jag kände henne eller om hon visste vem jag var, upptäckte tills sist att hon är (var?) tillsammans med mitt X, Stefan.. Kasnke därför hon var så förbanant sur och otrevlig. Men antar att det lätt blir så när man inte kommer från Finspång... Nåja, fick en hälsning från X;et i alla fall, via Dana. Vart helt paff, har inte hört något från honom på över 3 år, han fick la inte ha kontakt med mig.. Haha."







Hörredu fröken Carin, om du inte var helt ute och cyklade så såg du väl att oxå jag var på Lövdungen?

Och mej veterligen så var inte Ida det minsta otrevlig mot dej, och är inte mot någon. Det ingår i jobbet, att bete sej trevligt mot kunderna, även dom hon inte gillar så där skitmycket.



Fast å andra sidan så kanske du uppfattade Ida som otrevlig, med tanke på hur generad du var. Du kanske inte tänkte riktigt klart för tillfället!





Ha det sååå bra!

2009-05-17 @ 12:18:38
URL: http://galaxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0