Torka

Ursäkta, har inte haft någon blogg lust det senaste dagarna.

Igår var vi hemma hos R;s familj - Reine, Mervi och Sofia. jag satt där och sola, klappa katten, drack kaffe och drog några fästingar på Sotis. Jag kastade även pil men var snäll och väntade medan Mervi hängde upp tvätten så att jag inte skulle träffa henne :) Och det kan jag säga er, det var tur att jag väntade, annars hade hon varit full av pilar nu! Haha. Jag är inge vidare på att kasta pil, men kul var det.

Idag drar jag och R till Liseberg. Yay! Vi skall fira vår 3-årsdag, som i och för sig är imorgon den 25, men då jobbar han och jag är i skolan, så vi tar det idag istället. Mysigt och åka iväg med honom. Var gör länge sedan vi gjorde något tillsammans, så det skall bli kul. Vi tänkte eventuellt käka på Tyrolen med, men vi får se vart vi hamnar.

I fredags gick R med mig ut och gick, en liten sväng. Vi gick upp till farmor, farfar och kusin Jessica och hälsade på deras gravar. Sedan kikade vi runt lite och sen gick vi hem igen, fast längs den stora vägen ner till rondellen. När vi kom till centrum såg vi att Netto var avspärrat och att polisen var där. Och på fredagkvällen läste vi på Lerumstidningen att det var ett rån på Netto. Två killar, en beväpnad med yxa och den andra med någon pistol/gevär. De hade tvingat ner folk på golvet, skjutit några skott och därefter försvunnit med tobak och pengar. Vilka idioter! Samtidigt förvånar det mig inte, inte för fem öre. Men men. Vi bor liksom i huset bredvid Netto, så det är lite läskigt.

Nej, nu ska jag göra mig ordning och väcka min Igelkotteman.
/ C

Kommentarer
Postat av: pernilla

Herregud att netto har blivit rånat de förvånar inte mej heller. de finns gott om gråbofolk som är kapabel till att kunna råna är jag helt övertygad om. i allfall på min tid när jag bodde där :)

ligger netto vid gamla konum? jämte fiskbilen? bor du då precis bakom? svara på min blogg i kommentar:)

2009-05-25 @ 11:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0