Jag skrattar . . .

. . . åt mig själv för att jag är så urkass på att uppdatera min blogg! Det är bara att inse, jag är nog ingen bloggare som kommer kunna tjäna pengar på bloggen eller få många läsare. Haha. Men ibland får jag mina ryck och skriver jättemycket - i perioder. Men just nu har det varit ganska torrt på den fronten. Kanske kan det bero på att det inte händer så mycket just nu. Det är samma gamla vanliga. Vakna på morgonen, kaffe och macka, plugga, tv, dator, träna, telefonsamtal, middag, handla, katterna och så mejla med min handledare.. Kul va? nej, och antagligen inte så roligt att läsa om heller..

Men idag har jag städat vårat gästrum/kontor. Grundligt! Har även målat om fondväggen, men det gjorde jag igår. Varför kanske ni undra, nu när vi ändå skall flytta? Jo, för någon av katterna, Xenna eller Lucifer, har rivit dän vääääärldens största tapetbit från fondväggen. Och som tur är den målad, så det var bara till att dra till Rusta och köpa billig färg. 2,5 liter färg färg 129:- är ju inte särskilt dyrt. Och snyggt vart det! Självklart försökte jag få med mig samma nyans hem som det var innan, men icke. Så nu kan jag lägga till detta på min meritlista, för jag har gjort det riktigt snyggt kan jag lova - åtminstone tycker jag och Robert det :)

Min hemmagjorda gardin - ett stycke tyg som jag slängt upp ... :)

 

Fondväggen - Rustas Noguatfärg

Är det Xenna ...

... eller Lucifer som är tapetmarodören? Det är frågan det.


Ikväll skall jag på teater, eller ja. Teater och teater. Inget i världsklass direkt. Det är min lillasyster som har satt upp en teater med sin särskoleklass. Så jag har lovat att jag skall komma dit och kolla på dem, och sen skall hon hänga med mig hem för att sova här - i det nyrenoverade rummet. Måste även till min farbrors katter idag med, för dem skall vi passa nu då de är i Spanien. Gött för dem.

Nej, nu skall jag göra ordning mig.
Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0