Ansvar, vem fan vill ha det?

Jag orkar inte ta allt ansvar för att vara vuxen längre. Allt blir så himla seriöst och aldrig gör man något roligt. Det är räkningar hit&dit, telefonsamtal till bolag som man är kund hos - för felanmälningar osv, det är familjeplanerande, utbildning, vuxenvärlden över huvud taget, seriösa förhållanden & relationer, ansvar för livet och andras liv. Jag vill inte längre, det är inte kul. Jag vill också vara liten och barnslig och inte ha något att tänka på. Jag vill kunna leva livet och slappna av som förr, men det går inte. För allt skall vara så seriöst nu, du har ansvar nu, både för ekonomi, utbildning och liv. Det är inte så jävla roligt som man tror!

Folk klagar och är negativa utan belägg. Jag försöker åtminstone vara positiv och se livet från den ljusa sidan. Jag vill utvecklas - men verkar vara den ända som vill det. Ingen annan tar ju ansvar för sin utveckling eller puschar på för saker som man har rätt till. Är det bara jag som har ambitioner i livet och vill komma något vart? Är det bara jag som inte vill stå kvar i den positionen som jag gjorde igår? Är det bara jag som vill utvecklas och lära mig mer för varje dag?

Det känns så, och det är inte roligt längre. Jag vill bara skit i allt, om så bara för några dagar. Inget ansvar, inga måsten, ingenting. Men hur, när och var. Det är frågan det. Och jag lär aldrig få svar på dem. Jag är bara så trött på allt just nu.


Nu tycker säkert folk att det är fel utav mig att vara negativ och klaga när jag har ett bra liv - men ärligt talat. Hur ofta klagar jag och är negativ och ledsen? Skall inte jag också få må dåligt ibland och ha dåliga dagar? Så bespara mig kommentarer om att jag borde rycka upp mig osv. Bespara mig kommentarer över huvud taget, för jag skulle inte bry mig ändå - låt mig få må dåligt också, som vilken annan människa som helst.

Dåliga jävla dag!

Kommentarer
Postat av: En trappa ner

Jag är hemma, du är alltid välkommen. Behöver inte säga mer än så. + EN STOR BAMSEKRAM

2009-09-09 @ 19:26:04
URL: http://misscalvert.blogg.se/
Postat av: Pernilla, 19 år och mamma

håller med dig Carin, jag känner precis likadant som dig. Har gjort det länge! Kram

2009-09-09 @ 19:35:06
URL: http://pilliiis.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej Stumpan. Välkommen in i vuxenklubben. Alla mår vi skit ibland men döljer det för de yngre så de inte ska bli rädda för att bli vuxna. Men ärligt, vem vill vara barn hela livet och leva som en förvuxen baby?? Visst, livet är tufft, men innehåller så mycket glädje emellan molnen. Glädjen över att finnas till, glädjen över att klarar av det svåra. När svårigheterna är som värst är livet mörkt, men när du tittar i backspegeln kan du känna dig stolt. Jag fixade det också. Han "däruppe"gillar dig och hjälper dig alltid, även när livet är motigt.

Vi älskar dig.

Mormor

2009-09-09 @ 21:20:42
Postat av: Lina

Jag håller med dig! Ska vi bilda en klubb; Vi som hatar allt?

2009-09-11 @ 11:47:54
URL: http://oolinaperssonoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0