Gissa vem som skaffat körkort?!

Ja, jag har ju inte direkt varit aktiv här, det är ju synd att påstå. Men kanske skall jag berätta för er hur det har gått med körkortet? De flesta vet säkert redan allt, men ifall det finns någon som ännu inte vet, så kommer det en uppdatering här!

Den 28 augusti åkte jag och Lina in till Hisingen och satte oss i väntrummet på vägverket. Vi skulle göra teoriprovet. Men innan det skulle vi ta lite kort och fixa körkortet. Sagt och gjort. Därefter vandrade vi in i salen, som var full med datorer. Där blev vi tilldelade varsin dator, och när vi fått en så var det bara till att sätta igång med provet. Vi hade 50 minuter på oss att besvara 70 frågor, varav fem frågor inte var inräknade i bedömningen. Det tog mig 20 minuter att besvara frågorna. När jag skulle trycka på "rätta-knappen" så var jag jättenervös! Tankarna for omkring i min hjärna som meteoriter i rymden! Men tillslut tog jag mod till mig, och tryckte. Mitt resultat 56/65 - med andra ord grönt och godkänt. YES! Den känslan var så lättande, att äntligen vara klar med halva, slippa plugga mer teori och med bara ett test kvar - uppkörningen.

Den 1 september åkte jag till Kungälv och var så nervös att jag inte kunde äta frukost. Klockan 10:45 hade jag tid vid brandstationen i Kungälv, men innandess hade jag en sista körlektion - som gick skit! Vilket gjorde mig ännu mer nervös inför uppkörningen. Min kontrollant hette Pelle och han var tjock och glad. Skönt att inte få den där Jan som man hört så mycket skit om! vi började med säkerhetskontrollen, och jag fick då däcken - inga problem där! Sen körde vi en bra stund, runt i Kungälv. Vi gjorde en vändning och lite annat smått och gott. Därefter åkte vi tillbaka till Brandstationen och då får jag reda på att jag klarat det. JAG HAR FÅTT KÖRKORT!!!!!! Känns helt sjukt och jag skakade som ett asplöv.

Så numera är jag en Carin med körkort, 22 år, och fyra år efter alla andra. Men vafan, vad gör det? :) Jag har det ju nu, och klarade dessutom allt på första försöket - det är inte alla som gör det.

Så idag tänkte jag fråga mina svärföräldrar om jag får låna bilen och åka till Stenkullen och hämta mitt körkort, för nu har det kommit, på pricken 1 vecka efter min körkortsdag :)
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0