Hemtentamen

Vi har fått en hemtentamen, och jag har knappt börjat. Bara gjort en tankekarta och ja, gjort mallen på word. Men inte mer än så. Känns skit att jag inte har disiciplin nog till att börja i tid och ta tag i saker. Istället gör jag en massa annat, som att, ja, allt du kan tänka dig. Men nu skall jag pressa mig själv, göra klart fråga ett ikväll. Men, kolla in dessa frågor?! Det är verkligen inte några buslätta som du bara kan skumma dig igenom och fatta principen med den, nej, här är det tanke arbete gånger hundra! Blä. Är inte alls upplagd för detta. Men jag måste, måste, måste.

1. De logiska positivisterna, Karl Popper och Thomas Kuhn, presenterar olika synsätt på
vetenskap och har olika uppfattning om vetenskapliga framsteg. Jämför de tre synsätten
genom att ge exempel på likheter och skillnader kring deras syn på vetenskap och
vetenskapliga framsteg.

2. Diskutera för- och nackdelar med de angreppssätt Fanny Ambjörnsson använder i sin
avhandling I en klass för sig. Illustrera dina resonemang med några konkreta exempel ur
Ambjörnssons bok samt övrig kurslitteratur.

Nej, dags att ta tag i mig själv och sluta upp med allt annat.
/ C

Kommentarer
Postat av: Walentin

ja så är de :) man mår bättre när man känner sig snygg :P

2009-09-24 @ 14:57:16
URL: http://walentin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0