Matförgiftad!

Igår var jag och Robert med Reine och Mervi i Bäckebol för att kolla på möbler. Vi kollade in EM, MIO och IKEA. Jättetrevligt och jag älskar att kolla på möbler och drömma mig bort i en perfekt inred värld i mitt framtida hus. Det skall vara ultra modernt och toppsnyggt! Med snygga tapeter och hett golv!

Dock, på vägen, mellan drömmarna bland snygga möbler, så fikade vi. Kaffe och smörgås. Jättegott - då. Men strax efter fick jag ont i magen, och det kom och gick hela tiden. När vi var hemma så åt vi mat, för jag tänkte att jag ätit dåligt. Efter ca 30 minuter känner jag hur magontet övergår till illamående, men inte soppas att jag kräks utav mig själv. Men när jag mår illa så sätter jag fingrarna i halsen, vilket jag även gjorde igår. Och sen brakade helvetet löst! Jag kräktes, kräktes och kräktes lite till. Shit vad jag mådde dåligt.

Bestämde mig ganska snabbt för att stanna hemma från skolan, dagen därpå (läs;idag), och fick maila min seminarieledare och berätta att jag var matförgiftad och mailade över våra inlämningsuppgifter som vi hade till idag. Tur är det ju att jag är ledig imorgon också, så jag kan verkligen ta det lugnt och inte stressa mig frisk.

Har inte ätit någonting på nästan ett dygn nu. Det går inte, själva tanken på mat och fett gör mig illamående, så fruktansvärt illamående! usch. Det ända som slinker ner för min matstrupe är vatten och avslagen cola :/ Bättre än ingenting, visst? Och huvudsaken är ju att man dricker.

Robert tog visst några fula bilder på mig igårkväll, när jag låg i soffan i fosterställning i frossa och såg ut som satan själv. Väldigt graciösa bilder måste jag säga, eller inte. Tror dock inte att jag lägger upp dem :) Avstår nog från det.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0